HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 MP3 avkodare i förstärkaren?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

d03ah
Starting Member

3 Posts

Posted - 2004/08/08 :  13:03:44  Show Profile Send d03ah a Private Message
Vad har jag för nytta av att ha en MP3 avkodare i förstärkaren och hur använder jag den?

Detta är en fråga som jag grunnat på länge, någon som kan göra mig lite klokare?

En teori jag har är att det är en "gammal" funktion som lever kvar sedan det var ovanligt med mp3 avkodare i cd- och dvd-spelare.

dali
Member

322 Posts

Posted - 2004/08/08 :  18:07:27  Show Profile Send dali a Private Message
Man har i pricip ingen nytta av den, det finns ytterst få källor som kan skicka en rå MP3-ström till förstärkaren. Rotels hembioprylar kan avkoda MP3, men de har tonat ner det i reklamen eftersom det knappt har någon betydelse i verkligheten.

--- Den som jämför med något billigare kan ibland känna sig riktigt jävla rålurad ---
--- Har absolut ingen koppling till Dali högtalare ---
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/08/08 :  23:29:12  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
VEt att H/Ks recivers kan det oxå, men då behövde man nåt extra tillbehör, + att ingen riktigt vet hur det är tänkt att fungera,,, Men det står på kartongen och reklamen

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2004/08/10 :  05:47:49  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
SVCD-formatet medger mpeg multi-channel, och jag tror att mitt X-card i datorn skickar ren mp3-stream till min Pioneer-förstärkare när jag spelar DivX-filmer med mp3-ljud. Med Mpeg4 kan man välja att köra AC3/Dolby Digital eller mp3-audio.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000