Author |
Topic |
|
cittroman
Member
2471 Posts |
Posted - 2004/08/06 : 10:20:07
|
Jag söker all info om SAEC WE-308 Tonarm. Behöver även veta hur många gram antiskating vikten skall ha.
Länkar, info och tips tas emot tacksamt.
|
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
PS.Horn hör hemma på Älgar och glas är gjort av grus DS ;-)
Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
|
Edited by - cittroman on 2004/08/06 11:23:00 |
|
Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben
6797 Posts |
Posted - 2004/08/06 : 20:42:06
|
cittroman jag trodde att du var så rutinerad att du visste vart man vänder sig då man behöver en manual Men jag lägger till länken så du slipper leta http://www.nakedresource.com/cgi/antileech/download.cgi?saec_we308.zip . Läxa får du tills du kan det: Vinylengine upprepa Vinylengine
/Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
cittroman
Member
2471 Posts |
Posted - 2004/08/06 : 21:58:34
|
Bubbel
Självklart har man varit där och tankat hem den Synd att den är på japanska, men alla mått och så finns där.
Antiskatingvikten fanns på min arm i form av en mutter så jag skulle vilja veta hur mkt den "riktiga" väger.
Sen har jag hittat lite info om pickisvikter och att den bör väga mellan 12g och 18g men hur riktigt det är vet jag ej.
Sen kan det det finnas andra kul länkar som folk ruvar på.
Tack ändå Bubbel. |
En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)
|
|
|
Bubbel
6797 Posts |
Posted - 2004/08/07 : 09:28:55
|
Surfade runt lite och hittade detta på http://www.hifi-forum.de/viewthread-33-1784.html kolla in Michael-Otto han verkar ha samma kombo som dig försök få fatt i honom han kanske kan hjälpa. I värsta fall är det till att ta en kvällskurs i japanska.
/Anders |
Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge. |
|
|
cittroman
Member
2471 Posts |
Posted - 2004/08/07 : 10:21:57
|
Tack o bock. Jag har E-postat honom. |
|
|
|
cittroman
Member
2471 Posts |
Posted - 2004/08/08 : 13:43:39
|
Tack Bubbel.
Han skall scanna in sin "Engelska" manual och väga antskatingvikten.
Jag skall även jaga rätt på original pickisskal (sitter ett Sony på den nu. :-(( ) som skall vara i Aluminium/titan.Även ett skal i keramiskt material fanns som uppgradering.
Tack igen Bubbel!
|
|
|
|
Bubbel
6797 Posts |
Posted - 2004/08/08 : 15:40:37
|
Det var så lite så det är så har jag brukar göra när jag har problem att hitta manualer och annat.
cittroman du kan skicka in manualen till vinylengine så att andra får nytta av den engelska manualen.
/Anders |
|
|
|
Topic |
|