Author |
Topic |
|
Tobias_Sv
Member
330 Posts |
Posted - 2004/08/05 : 02:07:18
|
Tja
Jag ritade ett schema i eagle och förde över till board, började dra ledningar å så men jag glömde att jag skulle ha ett enkeltsidigt kort, så nu verkar det inte gå att ändra tillbaka utan att börja om från början? Inställningen är "(1*16) nu vill ha "16" dvs bottom layer enbart.
Som det är nu så får jag ju genompläterade hål, typ så här http://www.ettnet.se/~tobias/diy/bzls/ |
Edited by - Tobias_Sv on 2004/08/05 02:09:03 |
|
rejvgudrun
Member
562 Posts |
Posted - 2004/08/05 : 05:36:51
|
Tjena Tobias
Klockan är snart 5.30 på morgonen så jag är inte helt klar i huvudet. Dessutom är jag inte riktigt säker på vad du är ute efter. Allt ser ok ut, även om du väljer köra enkelsidigt. Om du väljer cam-verktyget kan du välja vilket lager som ska skrivas ut. Nemas problemas. Om du väljer skicka hela eagle-filen till Olimex och ber om ett enkelsidigt kort, så fixar dom det.
Kan meddela att fetarna blir jäkligt varma, så någon form av kylning måste du nog ha. En annan bra säkerhetsåtgärd är ett par zenerdioder på ingången pararellt med 100k-motståndet, då slipper du risken att bränna en fet när du rycker in/ut signalkablarna.
Lycka till |
________________________ PRAGA MATER URBIUM |
|
|
Tobias_Sv
Member
330 Posts |
Posted - 2004/08/05 : 07:28:58
|
Okej, tack. Har inte kört CAM vertyget nått än så jag visste inte.
Sen angående kylflänsar så får det plats där. Angående zeners så är dom medvetet borttagna, jag har redan byggt bosoz med kristijans kort (se hemsida) Anledningen till dessa är om jag får för mej att bygga en till bosoz, och då vill jag att ELFA's SCR polyprop. (eller andra liknande) ska få plats (får inte plats på kristijans kort)
/Over and out |
Edited by - Tobias_Sv on 2004/08/05 07:32:30 |
|
|
|
Topic |
|