HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tappat bort väggbula till en Projekt riaa
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mattias S
Member

461 Posts

Posted - 2004/08/04 :  03:45:35  Show Profile Send Mattias S a Private Message
Kan någon som äger en Projekt Riaa ( först modellen ) hjälpa mig att identifiera ac-ac adaptern ? Hittade en här hemma som kan vara den saknade adaptern men jag skulle vilja få det bekräftat innan jag kopplar in den.

Märke: AGB electro
Modell: HW201
Output: 16V AC
Current: 250mA

Mvh // Mattias S

Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless

Laan
Member

90 Posts

Posted - 2004/08/04 :  12:24:58  Show Profile Send Laan a Private Message
Jag har en projekt phonobox men vet ej om det är samma som din..

den är iaf på 16V 500mA

är det samma?: http://www.lefflershifi.com/Library/Products/Project/Phonobox.htm

//Laan
Go to Top of Page

Mattias S
Member

461 Posts

Posted - 2004/08/04 :  19:55:59  Show Profile Send Mattias S a Private Message
Jo, det är samma som min. Verkar som om jag får försöka kontakta tillverkaren. Tack för svaret =)

Mvh // Mattias S

Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2004/08/04 :  20:07:37  Show Profile Send Poe a Private Message
Lustigt, min adapter står det 16V 200mA på.

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

Mattias S
Member

461 Posts

Posted - 2004/08/04 :  21:35:15  Show Profile Send Mattias S a Private Message
Poe: Hmm, kan det bero på när man köpt riaa:n kanske ? tror min är ca 2 år gammal eller så. Jag antar att det finns ett minimum för strömmen men allt ovan detta lär funka utan problem. Eftersom din har lägre mA och Laans är större borde min funka...typ ?

Mvh // Mattias S

Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2004/08/05 :  07:08:35  Show Profile Send Poe a Private Message
Ja, jag är ingen expert på ellära, men rent logiskt borde det inte bara några problem. Jag kan inte se hur olika årsmodeller skulle skilja sig så väsentligt i konstruktionen så att de kräver sådana variationer i mA. Jag gjorde själv misstaget att koppla in Project Debuts adapter på 500mA i phonoboxen. Inte märkte jag nått konstigt.

Edit. F.ö är min skivspelare och phonbox från i år.

eof
Min anläggning

Edited by - Poe on 2004/08/05 07:09:15
Go to Top of Page

zahnn
Member

170 Posts

Posted - 2004/08/05 :  07:29:33  Show Profile Send zahnn a Private Message
En adapter som lämnar för mycket ström är ju inte fel, bara slöseri med pengar. Det räcker att spänningen är rätt...

[z]

I like boolean logic
NOT
Go to Top of Page

Mattias S
Member

461 Posts

Posted - 2004/08/05 :  14:12:02  Show Profile Send Mattias S a Private Message
Poe: Nej, det är sant. Tänkte mer på att dom kanske levererades med olika adaptrar beroende på vad project själva köpt in för lager.

Nu gallär det bara att jag skaffar en skivspelare ( sålde min gamla ) så man får någon användning för riaa:t =)

Mvh // Mattias S

Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000