Frasseman
Member
279 Posts |
Posted - 2004/07/30 : 10:29:24
|
magnus: Jag har varit i Polen 3ggr de senaste åren (tot. ca 8 veckor) och av min erfarenhet så är det ingen direkt skillnad på hårdvarupriser mot de priserna som du ser i våra svenska butiker, jjämfört mot de olika butiker som jag har besökt i Polen.
Däremot så kan man ibland göra riktiga fynd när det gäller CD-skivor eller DVD-filmer ( se bara till att det finns ett engelskt ljudspår på filmerna, för det kan vara lite trist att tro att man har gjort ett riktigt kap, för att det senare skall visa sig att du har fått hem en dubbad film)
Dock kan det löna sig att handla andra produkter i Polen, flytande produkter..... jag kan rekommendera ett besök på "Tesco" motsvarar Coop forum i Sverige. Där hittar du Absolut vodka 70cl (made in svedala) för ca 65 - 70:-, gillar du öl så finns bla. Tyskie (min stora favorit), Zyviec, Tatra mfl. som håller lika hög eller högre klass än tex. Staropramen, Pilsner Urquell odyl.
Så åk gärna dit för att träffa ett mycket trevligt folk, ät god mat samt att kanske ta sig en god öl eller två.... Men jag tror inte att du kommer göra några större fynd på elektronik....
Trevlig resa. Andreas
PS! Om du gillar Kexchoklad, skall du köpa "greszki" finns i flertalet smaker (kokos med vit choklad är underbar enligt mig och alla mina bekanta här hemma i Sverige) kostar ca 1,20 - 1,70:- styck på en stormarknad DS!
PPS! Jag köpte en Sony DVD 333 (eller heter den 335 ??) på Mediamarkt till min svärmor (som bor i Polen) för ca 1200:-, och när jag kom hem så kollade jag upp det svenska priset på denna, som var ungefär det samma som det jag hade betalat. DS!
|
Min anläggning |
Edited by - Frasseman on 2004/07/30 11:24:42 |
|
|