HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Någon som känner till Rotel rb 890?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2004/07/28 :  13:29:44  Show Profile Send svanbo a Private Message
Har fått nys om ovanstående slutsteg billigt. Funderade annars på 980, men denna är ju kraftigare men äldre... någon som har erfarenhet av 890 och/eller kan uttala sig om den? 980 kanske är ett bättre köp ändå? Tacksam för svar!

Edited by - svanbo on 2004/07/28 17:26:57

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2004/07/29 :  09:08:28  Show Profile Send Loopen a Private Message
Hej!

Om inte minnet sviker mig (hade en kombi hemma från Rotel för 13 år sedan) så köpte jag inte detta pga dess hårda och ljusa karaktär. Blev istället ett RB980/RC980 några år senare som jag tycker är bättre på alla sätt.

Mvh.
Go to Top of Page

svanbo
Member

1240 Posts

Posted - 2004/07/29 :  14:24:21  Show Profile Send svanbo a Private Message
Hm ok... kanske bättre att satsa på den då... mindre kraft men kanske lite mer finess... rent utseendemässigt är de två rätt lika va?
Go to Top of Page

Baltazar
Member

887 Posts

Posted - 2004/09/11 :  15:16:23  Show Profile Send Baltazar a Private Message
Nu drar jag upp en gammal tråd.
Skulle vilja ha lite åsikter om rb-890. Är ute efter ett hyffsat 2-kanalssteg till mina piP.
Somsagt, är det något att ha?

Mvh / Christian


Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2004/09/12 :  15:28:50  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Jag har ett sånt hemma, ena kanalen är bränd. Lyssnade bara på den med en högtalare med ganska varmt ljud, jag upplevde ingen vasshet eller tunnhet.
Den hade fått en riktigt bra recension i HF när det begav sig, så den borde inte sticka ut riktigt illa åt något håll kan tyckas. 2*160 watt i 8 ohm, det är vad jag minns.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000