HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilka högtalare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Neo
Member

53 Posts

Posted - 2002/09/27 :  15:03:48  Show Profile Send Neo a Private Message

Jag är på väg att börja bygga upp en hifi-anlägging som jag skall kunna ha länge. Jag skall börja med att köpa ett par högtalare för ca: max 6000:-. Den förstärkan och cd som jag har nu skall jag inte använda i framtiden så högtalaren behöver inte anpassas för dem. Vilka högtalare skall jag köpa?? Har lyssnat på dali 6006, yamaha Ns-300, Audio pro black dimond och B&W:s sörtsta stativare för max: 6000:- (kommer inte i håg vad dom hette). Jag fassnade för dali och B&W, dalin för dess värme och bas tryck, B&W för dess detaljrikedom. Jag hadde svårt att höra skilnad dali & B&W men B&W :na var lite detaljrikare en dali:na men någon större skilnad på basen hörde jag inte. Ändå så tvekar jag.... B&W har en 7" bas/ mellan och Dali 6.5" bas/mellan och 2x6.5" bas. Alså måste dali kunna spela högre rent teoretiskt eftersom dom har en större total kon area. Min kommande anläggning skall låta fint men om den inte kan presstera tillräckligt med tryck så seplar det ingen roll om den så har kostat 100 000:-. Hur skall jag välja? Finns det någon fördel med golv högtalare framför stativ högtalare och tvärt om??

// Jonas

neo

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2002/09/27 :  18:44:32  Show Profile Send AKA a Private Message
Vill du ha bas (som kag vill) är golvare att rekommendera!
Jag ska köpa golvhögtalare snart för under 10 papp, & har bestämt mig för det eftersom det aldrig blir lika mkt bas i stativare.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000