HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Förstärkare till Audovector MI3 Super
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

nesnob
Member

59 Posts

Posted - 2004/07/28 :  00:46:19  Show Profile Send nesnob a Private Message
Vilken förstärkare, i 10 000kr klassen, rekommenderas till ett par Audovector MI3 Super.

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2004/07/28 :  00:50:26  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message
Personliga favorit till det om det ska vara integrerat så är det nog Primare A30.1 men då får det bli en beg för dom pengarna. Annars kanske en Arcam A80 eller en beg A85 tex.

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

nesnob
Member

59 Posts

Posted - 2004/07/28 :  20:04:08  Show Profile Send nesnob a Private Message
Fler förslag tack
Go to Top of Page

ReKo
Member

183 Posts

Posted - 2004/07/28 :  20:40:44  Show Profile Send ReKo a Private Message
Säger nog också primare.. I20 räcker nog ganska långt ifall A30.1 är för dyr. Vet en del som gillar vincent 233 men har själv ingen erfarenhet av den..

Skriv gärna lite vad du är ute efter för kvaliteter och så. Tror du får fler svar då!

lycka till

/ Ante
Go to Top of Page

nesnob
Member

59 Posts

Posted - 2004/07/28 :  21:04:52  Show Profile Send nesnob a Private Message
Jag vill ha en förstärkare med bra drag och kraftresurser.
Efter vad jag har förstått av en del här på forumet så får den ej dra åt det ljusa hållet ihop med ovan nämmda högtalare.
Jag vet att det ska komma en efterföljare till Primare I20 i höst.
Är det någon som vet något om den?
Go to Top of Page

coldcut
Member

747 Posts

Posted - 2004/07/28 :  23:23:55  Show Profile Send coldcut a Private Message
nja.. tyvärr inte..

Men som det framkommit tidigare i forumet använder Audiovector just Arcam som testelektronik på fabriken (åtminståne enl. svenska å-förs) vilket borde borga för bra matchning. Har hört flera demo med audiovector/arcam och det fungerar riktigt bra! Nu ska man ju inte påstå att just Arcam är den BÄSTA kombinationen, du får väl testa själv!

-
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2004/07/28 :  23:25:41  Show Profile Send Hinken74 a Private Message
Funkar mycket bra med Primare även Rega är en mycket bra kombo.

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2004/07/29 :  09:24:49  Show Profile Send patrikf a Private Message
Jag körde Arcam FMJ a22 till mina A-V s6 när jag hade dom. Sedan jag bytte har arcamen fått vara förförstärkare... Enligt mig passade den mkt bra till Audiovector S6. (FMJ´n är nog till salu...)
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/07/29 :  09:46:36  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Det jag hört av Arcam är ljust.. men är det deras test märke så borde det tyckas höras bra.. Eller så har de knäck i lurarna! =)
Go to Top of Page

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2004/07/29 :  09:49:07  Show Profile Send patrikf a Private Message
Marcus, holler med, därför använder jag inte arcamen nu, men till mina A-V var det "rätt" liksom! Använde även arcamen till A-V m3 avantgarde.

Edited by - patrikf on 2004/07/29 09:49:35
Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2004/07/29 :  18:51:47  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
Vincent SV-233 passar som handen i handsken till AV. Har den själv, numera i kombination med M3 signature. Mycket bra ljud genom alla register, och är inte ljus - mycket riktigt bör man inte ha alltför ljus stärkare till AV M3 serien. Jag rekommenderar dig verkligen att lyssna på den. Är du äventyrlig kan du ju importera ett Sheng Ya ex från Kina...

Enda problemet jag haft är lite obalanserad volymkontroll på låga volymer. Är inte helt ovanligt tyvärr, men då får man byta pot (gratis på garantin naturligtvis).

Primare A20mk2 (föregångare till I20) lyssnade jag på och föll inte för i komb med mina (då) M3 Super men jag vet andra om gillar I20 och större Primares. Arcams stärkare upp till A65 och 75 är för ljusa och analytiska i kombination med AV tycker jag. Större Arcam vet jag inte ngt om.

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000