HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Technics vinylspelare, samt Grundig m. Dual
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Leffler
Member

601 Posts

Posted - 2004/07/26 :  18:04:46  Show Profile Send Leffler a Private Message


Jag har till att börja med en Technics SL B21 skivspelare som jag inte behöver. "DC-servo automatic turntable system" Pickupen heter Technics P 24. Den fungerar som den ska, det enda felet är att en bit av den ena "läppen" som håller fast locket i gångjärnet är av. Locket kan dock fortfarande öppnas och stängas normalt. Jag har heller ingen aning om vilket skick nålen är i. Den känns dock sammantaget gedigen för den här typen av spelare tycker åtminstone jag.

Tittar man på bilderna på http://bildarkiv.hififorum.nu/Leffler/Vinylspelare/Vinylspelare.html (klicka för förstoring) så ser man det mesta. Den har vanliga RCA utgångar och en jordsladd med gaffel på, och vill spela mot en RIAA inställd på MM.

Jag skulle helst byta den mot en radiodel, eftersom jag inte har någon, men även bud är välkomna. Den finns på Hisingen i Göteborg.





Objekt nummer två för idag är mer tveksamt, eftersom jag inte provkört den. Det är en Grundig Studio 1600, alltså en kombinerad förstärkare, radio och Dual 1225 skivspelare. Det lyser och snurrar som det ska, men jag har inte den här typen av koppling till mina högtalare så jag har inte testat om det låter. Den har en pickupkoppling i bajonettform, och kan laddas med vilken normal pickup som helst, just nu sitter en "Shure M75 type D" på, dennas nål är dock krökt.

Apparaten är väl mest kuriosa, men om någon vill ha den och vill ge mig en liten slant för den så...

Som den andra står den i Göteborg. Bara att mejla på "leffler <snabel-a> comhem <punkt> se" om du har några frågor.

Edited by - Leffler on 2004/07/26 18:10:46
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000