HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Buena vista social club - letar "efterföljare"
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2004/07/22 :  08:24:50  Show Profile Send kungpingvin a Private Message
Jag läste nyligen någonstans en recension av en skiva där några av musikerna från Buena vista social club var med.

I recensionen stod det också att några av musikerna hade med rätta blivit världstjärnor efter skivan och filmen.
Om musiken skrevs det bland annat att vissa av instrumenten hade förmodligen hamnat på soptippen om skivan hade spelats in i Sverige etc.

Är det någon som vet vilken recension jag menar och framför allt vilken skiva är det?
Allmusic.com fungerar inte alls för mig så jag har inte kunnat titta där.

/Jonas

Ipsen
Member

232 Posts

Posted - 2004/07/22 :  12:56:45  Show Profile Send Ipsen a Private Message
High Fidelity senaste numret. Skivorna heter Hecho En Cuba och är klädda som cigarrlådor. Är nog inga problem att hitta när du vet namnet.

---> Mitt system <---
Go to Top of Page

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2004/07/23 :  09:40:15  Show Profile Send kungpingvin a Private Message
Ah, det var där jag läste det alltså. Tackar så himla mycket

/Jonas
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2004/07/26 :  11:22:14  Show Profile Send Mattias a Private Message

Kolla upp Ibrahim Ferrers musik. En skiva man inte får missa är, Buenos Hermanos. En annan är Buena Vista Social Club Presents Ibrahim Ferrer.

/Mattias
Go to Top of Page

Mattias
Member

1671 Posts

Posted - 2004/07/26 :  11:26:37  Show Profile Send Mattias a Private Message

Buena Vista Social Club

Orginalet är ett måste i samlingen

Mvh Mattias

Edited by - Mattias on 2004/07/26 11:27:13
Go to Top of Page

Gabe
Member

535 Posts

Posted - 2004/08/04 :  10:34:51  Show Profile Send Gabe a Private Message
Lyssna på basisten i Buena Vista Social Club, Cachaito Lopez. Hans första solo-Cd är en grymt och jämförelsevis hårdsvängande skapelse som i mitt tycke är en betydligt mer spännande anrättning än Buena Vista. Tyngre, funkigare, svettigare... och den sätter garanterat din musikanläggning på sköna prov. Finns på Verve, har också såltss på årets skivrea till ett förmånligt pris (jag såg den på Record Hunter i Stockholm).
hälsar
Gabe
Go to Top of Page

JesseX
Member

327 Posts

Posted - 2004/08/05 :  10:04:03  Show Profile Send JesseX a Private Message
Kanske kan Compay Segundo vara intressant också. Några av hans skivor finns på Ginza.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000