Author |
Topic |
esl
Upptäckare! Mästar-Harry 2007, 200.000-klubben
2578 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 13:43:06
|
Clas Ohlson limknecktar ser jag! Drog av en sån i veckan, den röda plattan är i gjutgods och ganska skör...
/esl |
|
|
RODA
Member
411 Posts |
Posted - 2004/11/07 : 09:15:19
|
Hei
Det her ser mycket interessant ut! Hva med å bygge kassene slik at de passer som stativ til HFLS-1? Da kan man jo ha en høyde på 60-65cm, og bassrør-problemet er løst. Kan man ikke da ha røret til å ende ut under lådan? (Audio-pro måten)
Når man gjør baffeln så tjock som 50mm, er det då en ide å gjøre som i HFLS-1 og lage utfräsninger på innsidan?
Takk for at du deler med deg av prosjektet, kommer det fler bilder av neste låda?
Mvh Rolf |
|
|
Lenn Art
Bygg-Harry -05, Mästar-Harry -06, 100.000-klubben
739 Posts |
Posted - 2004/11/07 : 20:51:46
|
Hei Rolf, Tack för ditt intresse!
quote: Hva med å bygge kassene slik at de passer som stativ til HFLS-1?
Min nästa version blir smalare och högre. Jag har inte räknat på måtten ännu, men jag har många gånger tänkt på att den borde kunna matcha HFLS-1 eller andra högtalare. Ja, det är en bra ide. quote: Kan man ikke da ha røret til å ende ut under lådan? (Audio-pro måten)
Jo absolut kan man det. Betänk dock att röret ska vara ganska långt och att det inte får gå ända upp ”i taket”. Lämna 70-80 mm luft ovanför röret. Egentligen skulle jag vilja använda ett grövre rör, men då blir det ännu längre. Personligen föredrar jag att sätta porten på fronten, då det ger en snyggare bas. Men det är en subjektiv inställning. quote: Når man gjør baffeln så tjock som 50mm, er det då en ide å gjøre som i HFLS-1 og lage utfräsninger på innsidan?
Absolut. När jag gjorde den här lådan visste jag inte om den skulle fungera, så jag jobbade inte så mycket med detaljerna. I nästa låda kommer jag att fräsa ur. quote: Takk for at du deler med deg av prosjektet, kommer det fler bilder av neste låda?
Just nu gör jag lite annat, men visst ska jag visa bilder när den nya lådan tar form…
Vi snakkes, Lennart
|
Vad är rätt och vad är fel? Och av allt det som är rätt - vilket är mest rätt?
|
|
|
Topic |
|
|
|