Author |
Topic |
|
balrog
Member
391 Posts |
Posted - 2004/07/20 : 22:48:40
|
Söker efter lite.......vet inte ens hur jag skall benämna det elektronisk musik med djup bas, sköna syntljud,ambience ljud, men framför allt soft,ingen hård musik alltså Tack på förhand Johan |
http://balrog.true.ws/ hemsidan !! |
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2004/07/20 : 22:56:07
|
Det låter som du behöver en dos av Boards of Canada tycker jag. |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
balrog
Member
391 Posts |
Posted - 2004/07/20 : 23:00:02
|
Skall se om jag hitta dem på amazon.Gärna mer tips tack |
|
|
johan_kjell
Member
100 Posts |
Posted - 2004/07/21 : 00:15:17
|
Något av och med Brian Eno borde passa. Apollo är en trevlig skiva. Spåret "Silver Morning" har du säkert hört i alla möjliga sammanhang. Taking Tiger Mountain, Before And After Science och Here Come The Warm Jets är andra bra Eno plattor att rekomendera.
/Johan |
|
|
hifi_harri
Member
201 Posts |
Posted - 2004/07/21 : 13:24:23
|
Några av av mina favoritskivor som kunde passa väldigt bra till ditt beskriving. Alla skivor undan är klassiker som jag aldrig tröttnar!
skulle ha rekommenderat också brothomstates..
Aphex Twin: Selected Ambient Works Vol.2 - (en av de bästa ambient klassikerna, anra AT skivor är mera aggressiva)
Nightmares On Wax: Car Boot Soul; Smokers Delight - ett måste, köp!
Brothomstates: Claro
Brian Eno: Ambient 1 - Music for Airports - från 70-talet
Susumu Yokota: - alla skivor modernt ambient musik
LTJ Bukem: Logical Progression Vol.1 - avspännande drum and bass
LTJ Bukem: Journey Inwards - djuuupt bas! väldigt bra skiva, rekommenderas varmt!
DJ Shadow: Endtroducing - klassiker, instrumental hip-hop (har inget att göra med mainstram mtv hip-hop) köp!
Thievery Corporation: Sounds from the Thievery Hi-Fi (också andra skivor..) - bas, dub-influenser, trendigt...
Orkar inte beskriva detaljerad ovanstoende skivor - tror att du kan lyssna på dom vid www.amazon.co.uk, eller vid www.allmusic.com
hoppas detta hjälper
Harri
|
Avantgarde Acoustic, Yamamoto, Resolution Audio |
|
|
hifi_harri
Member
201 Posts |
Posted - 2004/07/21 : 13:38:40
|
Oj!
Glömde: Future Sounds of London (FSOL): Lifeforms Djuupt bas, dynamik och ambience - ett måste!
Harri |
|
|
balrog
Member
391 Posts |
|
hifi_harri
Member
201 Posts |
Posted - 2004/07/21 : 15:10:46
|
Trevligt.
Skriva nån dag hit vilka skivor du tyckte om:) Är interreserad var dom goda råd, eller var det kanske något annat du var ute efter?
Har själv ganska mycket "mera djupgående" elektroniskt musik i min cd-hylla...
Harri |
|
|
Lepra
Member
524 Posts |
Posted - 2004/07/22 : 02:44:55
|
Prova på www.coldmeat.se om du finner nåt du gillar!
Finns prov att ladda hem från de flesta grupper som släpps av CMI. |
Frozen Brains Tell No Tales |
|
|
JesseX
Member
327 Posts |
Posted - 2004/07/28 : 13:22:22
|
David Sylvian kan nog vara något. Flera av hans skivor finns just nu till lågpris på Ginza. |
|
|
balrog
Member
391 Posts |
Posted - 2004/07/28 : 20:01:33
|
David Sylvian var inte han frontman i gruppen Japan?...hade en kompis som var helt såld på dem i mitten av 80-talet tror även det var soloplattor med han |
|
|
MartinN
Member
1333 Posts |
Posted - 2004/07/29 : 09:21:33
|
Värt att prova : Nils Petter Molvaer på skivbolaget ECM med albumen Khmer och Solid Ether. - Mycket Bas och ambient med litet Jazziga solon.
Martin |
|
|
hifi_harri
Member
201 Posts |
Posted - 2004/07/29 : 12:31:56
|
quote: Värt att prova : Nils Petter Molvaer på skivbolaget ECM
Om man talar om jazz så kan jag rekommendera varmt också Erik Truffaz som är väldig likadan med Molvaer - kanske hans musik är även lite livligare än molvaers.
Harri |
|
|
Dazzin
Member
989 Posts |
Posted - 2004/07/30 : 06:50:44
|
quote: Söker efter lite.......vet inte ens hur jag skall benämna det elektronisk musik med djup bas, sköna syntljud,ambience ljud, men framför allt soft,ingen hård musik alltså Tack på förhand Johan
Kraftwerk? |
Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge... |
|
|
Boergars
Member
1641 Posts |
Posted - 2004/07/30 : 11:00:41
|
Balrog:
Alldeles rätt gällande Japan. |
SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder sammanfoga medelst smält metall |
|
|
balrog
Member
391 Posts |
Posted - 2004/07/30 : 12:27:34
|
Boergars Kommer speciellt videon "visions of China" tror jag den hette.Kinensiska soldater marcherandes...den var ganska bra den låten |
|
|
datar
Member
657 Posts |
Posted - 2004/08/04 : 09:31:03
|
Här följer lite Chillout musik. Prova detta:
Aba Structure - Epic Aes Dana - Season 5 Kaya Project - Walking Through QB - Al-Hudna Toires - Majmar Gus Till - Dub Shadows Galaxy - Science Of Ecstasy Compilation - Citta Vol1 Compilation - Mar Y Tierra Mellout Chillosophy Marshmello Miditation 1 Miditation 2 Minimas Texturas Vol 3 Talisman Hi Fi Companions - Swingers in Paradise
mvh Johan |
Vänligen Johan Linnarsson |
|
|
|
Topic |
|