HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Nån som har hört talas om detta innan?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2002/09/27 :  09:22:09  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
further: *** is the only audiophile cable company in the world, which has its cables material tested for so-called ferro-magnetic particles. All metals used for the conductor contain these particles, which have a devastating effect to the sonic quality of the later audiophile cable, if a certain threshold of 6ppm (parts per million) has been exceeded, so all conductor material containing more than 6ppm of these ferro-magnetic materials (which distort the magnetic field, thus distorting sound) is being rejected by ***. You might ask, why is *** the only cable company in the world, who bothers about the particles?
Because most companies have not even heard of their existence, or want to avoid the costly and elaborate process it takes to have these particles measured in a certified lab. But if these particles are not measured, no cable company is able to guarantee the same continuous quality of their cables. This is one reason why most audiophiles cannot agree on the same sonic signature of a given interconnect or speaker cable coming from the same company. One batch of raw material could have indeed contained far more than the 6ppm, which will every time result in an inferior audiophile cable. And who will guarantee you that your expensive audiophile cables were not made out of just a batch of inferior conductor material, if the companies do not bother measuring the amount?


***=företagets namn som tillverkar kablarna.

*HMS kabel*

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2002/09/27 :  09:42:56  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Never heard of....
Vilken kabelfirma?
(blev nyfiken)

//StefanZ

"..are all these your guitars..?
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/09/27 :  09:45:48  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
mig med nyfiken!=)

"Veni vidi vici"
Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit*
Go to Top of Page

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2002/09/27 :  09:50:34  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
kan det verkligen vara så stor skillnad på kablarna?

*HMS kabel*
Go to Top of Page

sladd
Member

3028 Posts

Posted - 2002/09/27 :  09:55:46  Show Profile  Visit sladd's Homepage Send sladd a Private Message
HSIVP: La denna tråd här i stället. Det skrivs mycket på nätet och snart har du bevis-ligan i strupen. Vi får väl se hur det går. jag bromsar tåget om det hela spårar ur. Vi har kö på annonsplatserna...

- - Den som jämför med något sämre kommer aldrig framåt - -
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2002/09/27 :  12:33:31  Show Profile Send sopwith a Private Message
Hej

Sladd:
Men risk för att få strupen uppsliten,
Om man frågar/eller upplyser om något tekniskt så är det väl rätt naturligt att "herrarna uberbessewizzrar" svarar på detta eller??, TIPS!, om du är trött på detta läs ej dessa trådar med en tekniskt frågande/upplysande överskrift, utan ägna dig du åt "överklass" hifi.
Har bestämt för mig att en viss Sladd själv blev utslängd från ett annat forum pga stor........., så ta och tagga ner.


Hmm, ppm har man ju oftast som ett mått på avdrift/tid/värme osv på div. elektriska komponenter, men att använda det som ett mått i detta samanhanget låter ju intressant, undrar vilka instrument dom mäter med??, driften i komponeneter i en vanlig krets ligger allt som oftast på flera tiotals till hundratals ppm vid funktion, tror snarare att det är hifi apparaterna som driver, sedan blir ju högtalarkablaget "varmt", , hmm, intressant.

mvh
Go to Top of Page

Niclas
Member

587 Posts

Posted - 2002/09/27 :  12:51:20  Show Profile Send Niclas a Private Message
Hallå!!!!! Sladd är moderator så han SKALL läsa alla trådar, inklusive dom från avundsjuka bråkstakar.
Mvh

Edited by - Niclas on 2002/09/27 13:16:29
Go to Top of Page

ekman
Member

270 Posts

Posted - 2002/09/27 :  13:55:20  Show Profile Send ekman a Private Message
sen kan ju alltid diskuteras vilka som fick det förra forumet att haverera också vilka som blev utslängda är ju mindre intressant
Go to Top of Page

markku
Vänta, jag har en mätning på det här...

934 Posts

Posted - 2002/09/27 :  14:06:00  Show Profile Send markku a Private Message
quote:
Originally posted by hsivp


***=företagets namn som tillverkar kablarna.



Låter känd i mina öron. Har läst om, länkat bild etc etc...

Hsivp,

Får jag lov att hjälpa lite andra forumister? Saxar här mera om tema:


During his industrial career ***** aquired special knowledge in the field of magnetic phenomena and in the field of the production of components based on iron powders as well as a comprehensive know-how in the field of the physical calculation and the realization of customized applications. He was building up a special department for the use of carbon-iron powders for power applications inside a French electronic company - and at that time these activities were worldwide the first of its nature. He also did the research and he performed the industrial realization of special coils for the military project RITA and he developed also a special carbo-iron powder for that application. Furtherrmore it should be mentioned that ***** also aquired some patents like a patent for a special transformer with windings in the form of printed circuits for power handling at high frequencies and like a patent for a special device for the winding of micro-coils.


***** = designers namn

mvh
Markku
I have no special talents. I am only passionately curious. - Albert Einstein 1952
Go to Top of Page

hsivp
Gissa vad min förkortning betyder!

623 Posts

Posted - 2002/09/27 :  14:16:07  Show Profile  Visit hsivp's Homepage Send hsivp a Private Message
"Hsivp,

Får jag lov att hjälpa lite andra forumister?"

Markku. självklart får du det =)
All information är ju intressant.

Hoppas att alla kan försöka att hålla sig till ämnet istället för att disskutera vem som har gjort vad. ;)
MVH
/Adam

Edited by - hsivp on 2002/09/27 14:16:43
Go to Top of Page

Kajsa
Mrs Doubtfire

284 Posts

Posted - 2002/09/27 :  21:43:00  Show Profile Send Kajsa a Private Message
ppm, parts per million, borde i detta fall vara viktsandelen ferromagnetiskt material.
I övrigt låter det som rent trams syftande till att misstänkliggöra alla andra bluffmakare, förlåt "kabeltillverkare" menade jag.
Men visst skulle jag kunna ha fel, även om det aldrig hänt förut.
/ K

Farbror Kjell alias Kajsa
Go to Top of Page

Hifitrollet
Member

251 Posts

Posted - 2002/10/08 :  07:06:47  Show Profile Send Hifitrollet a Private Message
quote:
Originally posted by sopwith

Hej

Sladd:
Men risk för att få strupen uppsliten,
Om man frågar/eller upplyser om något tekniskt så är det väl rätt naturligt att "herrarna uberbessewizzrar" svarar på detta eller??, TIPS!, om du är trött på detta läs ej dessa trådar med en tekniskt frågande/upplysande överskrift, utan ägna dig du åt "överklass" hifi.
Har bestämt för mig att en viss Sladd själv blev utslängd från ett annat forum pga stor........., så ta och tagga ner.


Hmm, ppm har man ju oftast som ett mått på avdrift/tid/värme osv på div. elektriska komponenter, men att använda det som ett mått i detta samanhanget låter ju intressant, undrar vilka instrument dom mäter med??, driften i komponeneter i en vanlig krets ligger allt som oftast på flera tiotals till hundratals ppm vid funktion, tror snarare att det är hifi apparaterna som driver, sedan blir ju högtalarkablaget "varmt", , hmm, intressant.

mvh



För en annan som inte har varit med så länge i hifi-svängen (bara 15-20 år) undrar ju givetvis vad "överklass-hifi" är för nått?

Är det nått som låter bra ? Eller är det bara dyrt för folk med mycket pengar ?
Eller är det när nån med brinnande hifi-intresse har köpt en stereo för med pengar än du har råd med ?
Go to Top of Page

Timbre
Member

4608 Posts

Posted - 2002/10/08 :  16:54:44  Show Profile Send Timbre a Private Message
Eller när någon med brinnande hifi-intresse har köpt något för mer pengar än han/hon själv har råd med...

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000