Author |
Topic |
|
luke
Starting Member
8 Posts |
Posted - 2004/07/19 : 20:24:58
|
Har länge letar efter info om denna modell, men har inte riktigt fått fram hur den låter. Sitter och spanar efter just byggsatser i denna prisklassen. Så jag tänkte höra efter lite här om någon kunde beskriva ljudet lite. Jag lyssnar mkt på elektronisk musik(ex. progressive house, house m.m), passar piP även till det? Eller borde jag se mig omkring på hifikit. Har även kollat på deras focal serie. Men det börjar bli lite bråttom nu, hörde att dom skulle sluta ta in focal element. Tacksam för svar!
MVH Jonas |
Aussie music by Luke Chable |
|
Gerhard46
Ej medlem längre
525 Posts |
Posted - 2004/07/20 : 09:30:42
|
Eftersom piP är så transperenta så kanske man kan säga att den saknar karaktär. Jag tycker inte du ska vända dig till hifikit, har i och för sig bara lyssnat på en model med SS 8545/2905-9500 (tror jag att det var), lät skräp jämfört med piP. Det mesta under 20kkr låter skräp jämfört med dem. Det enda som talar mot dem i min mening är det estetiska, men smaken är som baken..
Edit f-3dB är "bara" ~35Hz, en del elektronisk musik tenderar väl att ha väldigt mycket information i basen? Kanske inte optimal högtalare då.. fast jag tror du blir väldigt nöjd. |
Edited by - Gerhard46 on 2004/07/20 09:32:49 |
|
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!
6152 Posts |
Posted - 2004/07/20 : 09:37:53
|
Det går inte att koppiera högtalare som Ino Audio pip, det är bara att glömma. Man har helt enkelt varken kunnande eller resurser, TIDEN.. inte den heller.. Och liknande element finns ju inte så... |
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
|
|
Gerhard46
Ej medlem längre
525 Posts |
Posted - 2004/07/20 : 09:41:50
|
Niklas Nord: Det verkar inte som att "luke" är ute efter att kopiera utan att köpa en byggsats.
luke: Använd sökfunktionen. Finns mängder av trådar, dock en del totalt utflippade. Öhmans modeller väcker heta känslor på det här forumet. Tyvärr. |
|
|
luke
Starting Member
8 Posts |
Posted - 2004/07/20 : 10:16:13
|
Jo, har hittat några stycken. Men dom verkar vara mest om piP jämfört med andra modeller, om den är prisvärd m.m. Men jag kan säga att det blir nog en piP. Verkar som ett säkert kort. Eftersom jag har en hyfsad sub som komplement så ska det nog passa även min musik. Tack för svaren! |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2004/07/20 : 10:18:08
|
luke: Vart köper man piP ? |
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
|
Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!
6152 Posts |
Posted - 2004/07/20 : 13:26:38
|
inoaudio@hotmail.com |
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet. |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2004/07/20 : 13:36:18
|
Tackar tackar ! |
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
|
Micke_E
Member
118 Posts |
Posted - 2004/07/20 : 19:58:56
|
Någon som har länkarna till trådarna om öhmans modeller? Jag är också väldigt intresserad av dessa, men tyvärr så verkar sökfunktionen inte tycka om mig. |
|
|
rejvgudrun
Member
562 Posts |
Posted - 2004/07/21 : 01:52:05
|
luke>>grym musiksmak!!! jag är också en stor vän av progressive house. Enligt mig så överlever man utan lågbas även när det gäller elektronisk musik. Jag kör med ett par stativare + slutsteg på 2x7W å det fungerar alldeles perfekt. Det jag är ute efter är att högtalarna släpper totalt och fyller hela rummet med ljud. Nu har jag inte hört PiP så jag kan inte uttala mig om dem. Bor du i närheten av sthlm så vore det kul om du kom förbi med skivbagen. //Vit |
________________________ PRAGA MATER URBIUM |
|
|
luke
Starting Member
8 Posts |
Posted - 2004/07/21 : 12:57:47
|
Tyvärr så bor jag på gotland. Och min skivsamling är inte särskillt stor. Den sträcker sig till 2st 12" =). Kör mest med cd. |
|
|
|
Topic |
|