HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Avstörningstransformator i Karlstad, var?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Zargon
Starting Member

25 Posts

Posted - 2004/07/19 :  16:11:54  Show Profile Send Zargon a Private Message
nu är det så att jag inte har det så jag kan testa :P

jag kollade idag på en affär i karlstad som reparer TV och stereo osv som ska vara experter inom området, och jag frågade en kille där om han hade någon Avstörningstransformator.
han tittade¨på mig som om jag va dum i huvudet, skrattade och sa att han aldrig hade hört talas om något sånt och tippsade mig om jag skulle separera kablarna, då tyckte jag han va dum i huvudet, och åkte hem.

är det någon som vet något ställe som skulle kunna sälja sådana saker i karlstad, för det är lite trist om jag beställer från internet för ~400:- och det inte hjälper...
det första jag tänker på är stereo, men eftersom det va dom som trode det va antennkabeln så tvivlar jag på det :P

Edited by - Bernt Jansson on 2004/07/19 18:51:25

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/07/19 :  16:15:32  Show Profile Send Ayn a Private Message
Det skulle nog vara lättare att få svar om du satte rubriken på tråden till något deskriptivt - typ "Avstörningstransformator i Karlstad, var?" eller nåt liknande.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

allbinn
Member

119 Posts

Posted - 2004/07/19 :  17:07:22  Show Profile Send allbinn a Private Message
Fattar inte riktigt vad du är ute efter, förklara mera. Eller är jag dum?

Hört hos supporten! Sitter du bakom en brandvägg? Nej bredvid ett fönster.)
Go to Top of Page

Bosco
Member

444 Posts

Posted - 2004/07/19 :  17:11:20  Show Profile Send Bosco a Private Message
Du har alltid två veckors returrätt via postorder, hade jag haft behovet hade jag testat. http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=235&menu=1

Edited by - Bosco on 2004/07/19 17:12:14
Go to Top of Page

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2004/07/19 :  17:17:43  Show Profile Send snare2 a Private Message
Hej Zargon

Jag får nog hålla med både butiken STEREO & den affären med "experterna" att de delvis har rätt båda två.
Se till att separera nätkablar från signalkablar, & visst kan du få störningar via antennen, jag hade det problemet när jag kopplade in separata slutsteg till hemmabion, men det fanns inget brumm eller liknande innan i processorn när slutstegen var utkopplade, men det löstes lätt med ett filter.

Men är du ute efter en störskyddstrafo, så skulle jag nog parata med en firma i skåre som heter "Specialelektronik", där kan du nog få tag i det som du söker, eller så köper du ett (eller flera) POWERPLANT hos STEREO.

Lycka till
Mvh Snare2
Go to Top of Page

allbinn
Member

119 Posts

Posted - 2004/07/19 :  17:19:23  Show Profile Send allbinn a Private Message
AHA! nu hittade jag din andra tråd.
Enkelt, åk till Special-elektronik http://www.specialelektronik.se/
och köp en "Galvanisk-avskiljare" för antennkabeln.

Hört hos supporten! Sitter du bakom en brandvägg? Nej bredvid ett fönster.)
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/07/19 :  17:47:37  Show Profile Send f95toli a Private Message
snare2: Det är inte en störskyffstrafo han är ute efter, det är en galvanisk avskiljare (visserligen oftasts en trafo, men det går att bygga med två kondensatorer också), och som jag skrev i den andra tråden så ör sådana ganska vanliga pga att den här typen av problem uppstår rätt ofta.

Om man promt inte vill beställa via postorder så kan man ju skriva ut sidan från Ljudmakarn/Elfa/Kjell&Co eller något av de andra företagen som säljer sådana och ta med till ex. Stereo, det bör ju kunna plocka hem en sådan åt dig (och då kan du ju ta och passa på att upplysa de i affären om vad det är).

Go to Top of Page

Zargon
Starting Member

25 Posts

Posted - 2004/07/19 :  18:40:02  Show Profile Send Zargon a Private Message
OOPS sorry, fel knapp, det skulle va svar till min förra tråd, ta gärna bort denna

sorry :-C

föresten, special elektronik i skåre, har de verkligen en affär, jag har typ bott i skåre i 10 år, och alltid trott de va något specialföretag som bara gör knepiga installationer eller nått, jag va förbi där idag utan att gå in, jag blev för tveksam ^^

Edited by - Zargon on 2004/07/19 18:43:32
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/07/20 :  07:08:46  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Specialelektronik i skåre säljer just elektronik, men det gäller kabel-tv, antenner o dyl.
Vidare säljer dom ej heller direkt till slutkonsument.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Zargon
Starting Member

25 Posts

Posted - 2004/07/20 :  12:15:48  Show Profile Send Zargon a Private Message
slutkonsument = jag?

lite knepig formulering på den sissta meningen där, men du menar alltså att de bara säljer saker till företag?
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/07/20 :  12:22:44  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
Japp ! De är rätt uppfattat.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2004/07/20 :  23:07:09  Show Profile Send snare2 a Private Message
Zargon
Försök annars att kolla in "Radioteknik" som ligger mittemot gamla badhuset i Karlstad, vet att bla stereo lämnar en del prylar till den butiken, han kan nog fixa fram det du söker.

mvh
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000