HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Bästa siten bättre!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2004/07/17 :  22:18:27  Show Profile Send svejk a Private Message
Min favorit site vad det anbelangar det musikaliska AMG har i mitt tycke blivit bättre efter uppgradering. Det är inte ofta jag tycker så. Är i mångt o mycke en bakåtsträvare som brukar ruttna ihop när det ändras på något jag gillar.

http://www.allmusic.com/

aplodon
Member

267 Posts

Posted - 2004/07/20 :  01:15:05  Show Profile Send aplodon a Private Message
För mig har den blivit i det närmaste oanvändbar. Flera av länkarna fungerar inte. Det gäller t.ex. den viktiga sökfunktionen som är helt död.
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/07/20 :  01:26:11  Show Profile Send Ayn a Private Message
"Helt död"? När jag testar att söka funkar det finfint...

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2004/07/20 :  01:45:22  Show Profile Send DIESEL a Private Message
Alldelses för långa svarstider , flera ggr så får jag göra om sökningen . Hoppas att det kommer att lösa sig så småningom för det är verkligen den bästa siten ...

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

aplodon
Member

267 Posts

Posted - 2004/07/20 :  09:55:19  Show Profile Send aplodon a Private Message
Med Mac och Explorer är den helt död. Fungerar dock med Mac och Mozilla.
Är tveksam till om den är bättre än förut. Tycker det krävs mer "bläddring" för att hitta det man söker, men det är kanske en vanesak.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/07/20 :  12:03:25  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Jag tror det är en vanesak,,, Själv tycker jag att haf haar funnit ro med den nya designen.

Det långa svarstiderna tror jag var nåt som kom isamband med releasen av nya siten.
Blir nog bättre (Jag har inte haft några problem efter 1a dagen. W2k/IE6)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

emp
Member

127 Posts

Posted - 2004/07/20 :  13:31:38  Show Profile Send emp a Private Message
Tyckte den gamla 'fula' designen var bättre.. varför ska man poppa till det?
Go to Top of Page

php
Member

237 Posts

Posted - 2004/07/20 :  21:22:13  Show Profile  Visit php's Homepage Send php a Private Message
Svårt att se hur någon site med en 300kb:s förstasida kan vara bra :(

www.skivatbrod.com
Go to Top of Page

redestad
Member

264 Posts

Posted - 2004/07/21 :  01:01:51  Show Profile Send redestad a Private Message
Blev själv glatt överaskad av uppdateringen, nu kan man ju tom höra smakprov på merparten av alla recenserade skivor, underbart är ordet! Tyckte först det var lite rörigare än tidigare men tricket verkar va att ta till sig det nya flik-systemet och att registrera sig för tillgång till ytterligare info. En fantastisk sida har blivit ännu bättre!
Go to Top of Page

Monster
Member

268 Posts

Posted - 2004/07/21 :  11:43:26  Show Profile Send Monster a Private Message
Sitter på jobbet med en bra lina. Trots detta är sidan seg som f-n. Men annars är det den klart bästa musiksidan..

Bara att hoppas att den lever kvar och inte blir en betalsajt
Go to Top of Page

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2004/07/23 :  10:29:34  Show Profile Send kungpingvin a Private Message
Den har inte funkat för mig de gånger jag har försökt och detta tycker jag är väldigt tråkigt, en sådan bra sajt vill jag gärna ha tillgång till.

Som nån skrev ovan, länkarna funkar inte och sökfunktionen funkar inte

Man tycker ju det borde fungera med NT2000 och explorer...

/Jonas
Go to Top of Page

Totem
Member

223 Posts

Posted - 2004/07/25 :  09:27:57  Show Profile Send Totem a Private Message
Fattar inte varför de uppgraderat. Visst, de har lyckats trycka in mer information (genom att ändra typsnitt) och med hjälp av en massa förvirrande flikar vet man knappt var man hamnar längre. Gamla användare måste lära om, nya har svårt att lära sig eftersom sajten är så onödigt svårnavigerad. Dessutom krävs det numera att man registrerar sig för att komma åt ett antal olika funktioner...

Men det är klart att man kommer att fortsätta hänga där; AMG är ju guld!

Totem Mite T högtalare
Audiophonic Raspdac Ess Sabre 9023
Rega Brio 3
Pioneer CD-spelare s507
Go to Top of Page

Byggare-Bob
Starting Member

10 Posts

Posted - 2004/07/25 :  15:03:53  Show Profile Send Byggare-Bob a Private Message
Ska bara försäkra mig om att ni har testat www.musicplasma.com Den siten tycker jag är bra
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000