Author |
Topic |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/07/17 : 13:32:39
|
Fick hem 2st Tangband W3-871s igår.
På kvällen räknade jag ut hur mycket material jag behövde. En annorlunda lösning för 4 liters låda.
Glad i hågen kollande jag upp några mindre byggvarubutiker, som jag tänkte besöka.
Björkplywood stod högst på listan, gran skull väl fungera om det inte fanns.
Första stället jag kom till. Såg så igenbommat ut. Då fick det bli Sivan som blev nästa hållplats. Hittade björkplywood och var så glad. Gick och kollade om de kunde dela den 1220x2400mm skivan på mitten, så den gick in i bilen (plus att det skulle bli lättare att såga den hemma sen) "Ingen kapning - Sågen trasig"
Så typiskt.
Åkte över till nästa parkering = K-Rauta. De hade in fungerande såg, men inget björk. Kollade på gran Det fanns 10mm tjocklek. Men då i det ovanliga måttet 1*2 meter. Det skulle inte räcka + att det var 18:-/snitt.
Ringde 118118 för att kolla upp en BRA bygghandel. Stängt på lördagar. ARGH!!!!
Hade ett annat ärende som ligger bredvid den dyraste b-handeln i stan. "v26-v32 Stängt Lördagar"
På vägen hem passaerade jag ytterligare en. Lördagsstängt!
Tänk hur en dag då man är full av energi och bygglust kan förstöras så fort. Inte blev det bättre av att grundfärgen till HFLS1orna tog slut.
|
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
Edited by - Zalve on 2004/07/17 15:22:31 |
|
AndersP
Member
1563 Posts |
Posted - 2004/07/17 : 14:23:49
|
Det där lät verkligen pyton Zalve. Hoppas du stack hem och tog dig en öl sen och mediterade lite. Extrem otur.
Nästa gång du ska ut och shoppa kommer oturen vända. Prommis. |
Linkwitz Orion Center: Ino Audio piM Surround: 6 x Ino Audio a2 |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/07/17 : 14:50:48
|
Får nog åka och köpa skivan på Silvan och be dom kapa den på K-Rauta.
Blev ingen öl, det var nån som skulle ha sin blöja bytt. Grundade bakstyckena till HFLS1an till färgen tog slut, och jag insåg då att jag hade glömt kolla på skinn til frontbafflen.
Hoppas på bättre tur i morn. |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
Edited by - Zalve on 2004/07/17 15:22:47 |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2004/07/17 : 15:03:06
|
Tråkigt att läsa!
Sommaren har kommit till Karlskrona vilket jag tar vara på istället för att bli sur över söndringa sågar, tomma grundfärger etc.
F.ö.: vad var det för GREN du sökte?!?
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
|
Topic |
|