HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 var köpa fanér i östergötland??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kvistarn
Member

203 Posts

Posted - 2004/07/16 :  13:02:34  Show Profile Send kvistarn a Private Message
mina hfls1 har stått i fula kläder ett tag för länge nu, fanér behövs.. men hittar ingenstans att köpa i närheten... nån som vet om det går att hitta nånstans kring östergötland? gärna linköping/mjölby/jönköping och däromkring...

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2004/07/16 :  13:15:43  Show Profile Send UrSv a Private Message
Pröva Fanerami i Mjölby. Kanske har de så att du kan köpa lite grann.

Go to Top of Page

kvistarn
Member

203 Posts

Posted - 2004/07/16 :  13:19:03  Show Profile Send kvistarn a Private Message
jo de ligger ju här, mailade dom men de har inte svarat än, får väl åka dit o tjata lite... skulle ju va bra om det fanns nåt ställe med lite o kolla på med...
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2004/07/16 :  13:22:24  Show Profile Send UrSv a Private Message
Många snickarverkstäder har fanér hemma så ring runt lite till dem. Jag köper allt mitt hos en specialmöbeltillverkare och de har det mesta jag vill ha.
Go to Top of Page

kvistarn
Member

203 Posts

Posted - 2004/07/16 :  14:29:38  Show Profile Send kvistarn a Private Message
ok, fanerami hade semesterstängt...likaså en möbeltillverkare här.. får leta mer då.
Go to Top of Page

patst577
Member

409 Posts

Posted - 2004/07/16 :  16:22:47  Show Profile Send patst577 a Private Message
fanerami har jag för mig säler bara större kvantiteter tyvärr... fast du kan ju ha tur och få lite "spill".

MVH/
Patrik

/Patrik
Go to Top of Page

kvistarn
Member

203 Posts

Posted - 2004/07/16 :  19:24:35  Show Profile Send kvistarn a Private Message
ok.. ringde runt lite o fick tips av en möbelsnickare om nåt ställe i österbymo som tydligen skulle ha en massa fanér, men dom hade väl stängt för helgen när jag ringde tror jag:(
Go to Top of Page

Arlaharen
Starting Member

42 Posts

Posted - 2004/07/16 :  23:18:43  Show Profile  Visit Arlaharen's Homepage Send Arlaharen a Private Message
Jag kollade med Fanerami i Mjölby för ca 2 månader sedan och de sålde inte småbitar till privatpersoner. De tipsade dock om ett företag, Ideal-Skivan, i Linköping som tillverkar bordsskivor. När jag ändå var där för att köpa fanér så passade jag på att fråga om de kunde kapa upp MDF i rätt dimensioner till ett par HFLS1 och det var inget problem. Gick därifrån med massor av fint ekfanér och bitar till mina HFLS1 till ett förmånligt pris ;)

Mina saker som låter... http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35520
Go to Top of Page

kvistarn
Member

203 Posts

Posted - 2004/07/16 :  23:36:08  Show Profile Send kvistarn a Private Message
ok, hade de mer faner sorter? kostade faneret? vet du om de hade bredare fanér också så man slipper skarva kanske?

Edited by - kvistarn on 2004/07/16 23:41:07
Go to Top of Page

Arlaharen
Starting Member

42 Posts

Posted - 2004/07/17 :  20:19:55  Show Profile  Visit Arlaharen's Homepage Send Arlaharen a Private Message
De hade nog fler fanérsorter. Kommer inte ihåg exakt vad jag betalade. Det enklaste är att du ringer dem och kollar vad de har.

Mina saker som låter... http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35520
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000