HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 XINDAK DAC-03
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/07/13 :  21:42:37  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Utförsäljningen fortsätter och för er som undrar, ja det är nya prylar på G Denna gång har min nyinskaffade XINDAK DAC-03 hamnat på transferlistan. Denna DAC har använts i kombination med min Denon DVD 2900 där Denon fått agera drive och XINDAK DAC-03 fått sköta omvandlingen så att mina cd skivor spelar ljuvlig musik, med balanserade utgångar. Detta är något jag kan rekommendera fler att göra, ha en DVD spelare då du vill se film och ha en extern DAC så att cd skivorna även fortsättningsvis låter bra.

DAC-03:an är givetvis i mycket gott skick med kartongen kvar om den skall skickas. Mitt pris för denna DAC inklusive en enklare digitalkabel är 3500 kr




Lite fakta

*Delta digital interface sonic digital up-sampling circuit resembling *Denon AL24 processor. Upgrading the 16bit/44.1KHz format of normal CD to 24bit/96kHz format.
* Multi-step Seelen-key low-pass filter
* Audiophile chips from AD Corporation USA: AD1854K 24bit/96k DAC
* Full employ of high prˆmcis ional five rings metal foil resistor
* Wima and Elna polypropylene capacitors.
* Clean power supplied by multi isolated shielding filter dual round transformer.
* Digital and analogue separate power supplies.
* Dynamic range: 113dB
* THD: -101dB
* Frequency response: 20Hz - 20kHz(0,¡Ó0.5dB)
* S/N ratio: 112dB
* Output impedance: 470£[
* Output voltage: 2V(RMS, 0dB)

läs mer på: http://hello.to/hifi
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000