HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 monitor audio bronze b2 vs AE one
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

tsin
Starting Member

4 Posts

Posted - 2004/07/13 :  10:52:06  Show Profile Send tsin a Private Message
Hej!

Yepp, jag är en ny medlem här men har vetat om denna sida sedan länge...

Har kollat runt lite på stativare och kommit fram att det blir antagligen acoustic energy aegis one eller monitor audio ronze b2. Nu till frågan vilken har renASTE ljud och skönaste klang?(lyssnar mest på lugna låtar som sophie zelmani men ibland också låtar med mkt tryck).

Samtidigt undrar jag också om en uppgradering poå monitor audio bronze b2 har utannonserats?

Edited by - tsin on 2004/07/13 10:53:43

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2004/07/13 :  13:41:43  Show Profile Send matte76 a Private Message
Hej! Min polare har AE Evo One och är mkt nöjd! De låter mkt bra till all musik, och har ett rent, neutralt ljud med klart godkänd bas. MA Bronze B2 är också mkt bra, vet ej vilken som är bäst. Det är nog mest en smaksak, men AE kanske låter lite varmare än MA. Bägge är dock bra, så lyssna! En uppdatering till MA B2 har ej utannonserats vad jag vet.

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/
Go to Top of Page

Henrik A
Member

155 Posts

Posted - 2004/07/14 :  16:16:14  Show Profile Send Henrik A a Private Message
Har endast lyssnat på MA B2 och tycker personligen att det är en mycket väl spelande budgethögtalare som lätt skulle kunna ta platsen som sovrumsstereo eller i en "akut" nedgradering av befintlig anläggning. Använder Bronze Bfx som bakhögtalare i mitt hemmabiosystem
där den övertygar för den betalda slanten.

Lyssna och bilda dig en egen uppfattning. Men det är helt klart två trevliga högtalare att utgå från.

Lycka till!

"Im a bassplayer. I like doing the same thing over and over again."
Go to Top of Page

tsin
Starting Member

4 Posts

Posted - 2004/07/14 :  18:33:04  Show Profile Send tsin a Private Message
Har provlyssnat på båda nu.

Kan säga att AE och b2:an är snarlika.
Dock tycker jag att b2:an vinner i både bas och tryck. Båda är två mkt bra högtalare för en prisklassen på 3000-4000. Hmm blir nog en b2:a. Hade jag lite mer cach skulle det nog bli en quad 12l hähähäh. Och hade jag ännu mer pengar skulle det nog bli nån dynaudio och hade jag ännu mer så skulle det bli ...

Edited by - tsin on 2004/07/14 18:35:11
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000