HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 DIY Ht-kabel jämfört med köpekabel?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2004/07/12 :  12:35:52  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Den här tråden kanske hör hemma i DIY delen eller Hårdvara, recensioner men den innehåller också och kanske framför allt en allmän fråga gällande högtalarkablar. Så den fick bli placerad här i Hifi.

Jag har på senare tid blivit intresserad av kablar. Högtalarkablar, strömkablar och signalkablar är alla lika intressanta och verkar alla påverka ljudet. Nu har iofs speciellt kabeldiskussioner av det här slaget väckt mycket starka känslor och det är inte min avsikt att starta ytterligare en tråd där olika filosofier får stå på barrikaderna mot varandra. Jag undrar bara vad ni har för erfarenheter av DIY:ade högtalarkablar jämfört med köpediton? I samma andetag undrar jag också vilka kablar ni i sådana fall har jämfört och var man får tag i repektive variant samt hur mycket de kostar. Samtidigt är det intressant att veta vilket system ni jämfört kablarna i för att få ytterligare uppfattning om er upplevelse.

Jag tycker nämligen att det skulle vara intressant med en sammanställning. En sorts uppsamlingstråd på temat ovan. Jag har själv testat EKK mot QED 25th silver anniversary och resultatet finns postat under "Hårdvara, recensioner" där ni kan ta del av min uppfattning om dessa kablar.

Retro låter fint.
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000