HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Hårdvara, recensioner
 Försteget äntligen uppackat och på plats
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Robis
Member

552 Posts

Posted - 2002/09/26 :  16:32:29  Show Profile Send Robis a Private Message
...för igår fick jag så äntligen försteget som jag väntat på!

Det handlar om Audio Analogue Bellini Remote. Ett sobert och välbyggt försteg vars föregångare jag lyssnat in mig på men aldrig införskaffade. Det försvann sedan ur sortimentet och ersattes med detta.

Jag har länge kört med ett passivt försteg från McCormack och uppnått bra resultat tillsammans med dom rörpytsar jag kopplat efter det. Det har medfört lite bök i valet av kablar samt att jag varit tvungen att ha ett fristående RIAA (mer kablar..) - i mitt fall en "burk" från Pro-Ject.

Nåväl, ut med McCormack:en och in med italienaren i racket. Fick kalibrera volymratten på slutsteget, låta allt värma upp en halvtimme och så på med första plattan : "Muddy Waters - Folksinger" (såklart )

Skillnaden lät inte vänta på sig! Knappt uppvärmd och inte inspelad (Manualen rekommenderar 100 timmar) så bjöds jag på en luftighet och rymd i ljudbilden som var häpnadsväckande! Jag fick nästan ducka i soffan när Muddy drog igång slidespelet, för det for som en sågklinga genom rummet och anslagen från ståbasen satt som lika stabilt som en rysk betongstolpe i Sibirien! Jag fortsatte kvällen med fler plattor och jag kan bara kasta superlativ över alla förbättringarna.

Det bästa av allt är att den bara kan bli bättre om man få tro på det här med inbränning av elektroniken. Frågan är väl bara hur jag kunnat missa den här pärlan till försteg? Jag har haft andra billigare aktiva försteg hemma som inte övertygat mig helt att släppa den passiva lösningen men nu åker den ut.

..och ikväll ska jag tortera RIAA-delen på den också

/nöjd Råbis



//Pipstopp, Rörglöd och en skev Fender Telecaster...\\

Edited by - Robis on 2002/09/27 09:10:38

Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts

Posted - 2002/09/26 :  16:51:55  Show Profile  Visit Audionet's Homepage Send Audionet a Private Message
Grattis!!

Det är alltid lika kul att läsa om folk som är nöjda med sina köp. Fortsätt att njut.

Jag har faktiskt ett par kompisar i vänskapskretsen som precis som du har haft en förkärlek för passivt, men de har börjat omvärdera.

Mvh
Audionet

"Om man inte är bäst, så får man vara annorlunda"
Go to Top of Page

Pipes
Member

591 Posts

Posted - 2002/09/26 :  18:08:43  Show Profile  Visit Pipes's Homepage Send Pipes a Private Message
Robisnu blev jag besviken. Att inte börja lyssna med vinyl kan ju inte vara rätt.
Go to Top of Page

Robis
Member

552 Posts

Posted - 2002/09/26 :  21:25:35  Show Profile Send Robis a Private Message
Pipes : Jag erkänner, det var slarvigt av mig

..fast man kan ju säga att jag trots allt har sparat det bästa till sist?



//Pipstopp, Rörglöd och en skev Fender Telecaster...\\
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2002/09/27 :  09:22:54  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Grattulerar!
"Det är alltid lika roligt när det går bra för folk!"

Lycka till med vinylen (måste ju bli bra)!

Om du inte har någon användning för ProJect RIAA:n får du gärna kontakta mig.

//StefanZ

"..are all these your guitars..?
Go to Top of Page

Robis
Member

552 Posts

Posted - 2002/09/27 :  09:27:33  Show Profile Send Robis a Private Message
Då har du mail SZR



//Pipstopp, Rörglöd och en skev Fender Telecaster...\\
Go to Top of Page

Robis
Member

552 Posts

Posted - 2002/09/30 :  11:33:49  Show Profile Send Robis a Private Message
..kan bara fylla på med att RIAA delen håller riktigt bra kvalitet!

Har iofs inte provat med MC-puppa (Ska nog inhandla en sådan på sikt)men då måste man öppna upp apparaten och pilla/jumpra om.

/Robis




Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000