HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 **SÅLD**
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2004/07/10 :  20:29:43  Show Profile Send s.m.f a Private Message
Tyvärr är det inte ekonomiskt försvarbart att syssla med high-end när en familj skall försörjas, varför jag nu med stor sorg måste sälja bort min ögonsten.

En Muse electronics Erato dvd-audio spelare.

Min förhoppning om att kunna behålla den gick tyvärr inte ihop med övriga "projekt"(familjen)

Den är nyligen hemkommen(Juni) från Usa efter en uppgradering vilket innebar att 95% av spelaren blev utbytt. Den är således i toppskick. Bara använd ett fåtal timmar, men under den korta tiden så har jag varit totalt hänförd över den fina återgivningen, detta dessutom från en helt oinspelad maskin.

Thalian som var spelaren som jag uppgraderade ifrån presterade bättre än många av spelarna vid 100 000kronors strecket. Thalian lovordades i norska tidningen audio och jämfördes mot krell kps 25sc och Linn cd 12!!! Eraton är en omfattande uppgradering över thalian och presterar ännu(!!!) bättre, har dock inte jämfört med ovan nämnda spelare ännu.

Maskinen klarar cd, dvd audio och dvd video. Den klarar prigressiv ntsc uppspelning. Progressiv pal skall gå att få, men vid uppgraderingen till eraton hade jag ingen tanke på det. HDMI uppgradering är på G och lanseras under augusti månad.

Den är utrustad med ett förstegskort (ej ingångar) av extremt hög klass som driver slutstegen direkt med ett resultat bättre än många separata försteg. Har bland annat jämfört det förstegskortet mot muse model 3 signature och afvantage pre 2 samt electrocompaniet ec 4.7 och samtliga fick stryk av det inbyggda försteget.

Medföljer gör Muse egna, stora läckra metallfjärr. Ytterligare en fjärr medföljer som behövs för mer avancerade inställningar.

NYPRIS: 82500 i grundutförande utan förstegskort(förstegskortet = ca 6500:-) och säljs av Rc ljud och bild i Umeå eller Välljud i Borås.

MITT PRIS: 56500 eller högsta bud. Tar även inbyten.

Maila för frågor eller bilder.
Går även bra att ringa

Information från hemsidan:
First introduced in January 2002, the Erato is the first DVD-A/V product from Muse Electronics. Available in two versions, as either a transport (with a MAP-Link interface) or as a player (with a 24 bit sign magnitude 192 kS/s converter) the Erato is capable of supporting numerous formats and configurations. Like its sibling the Thalia, the Erato offers a level of fit and finish that place it in the class of the extreme elite.


In its transport configuration, the Erato supports 2 / 4 / 5.x / 6 & 7.x channel formats via either its MAP-Link or bitstream interface. Capable of being configured based upon the actual loudspeaker configuration in use, the Erato is able to support any number of loudspeaker channels. When configured as a player, both two channel and multi-channel material is properly routed to a stereo pair. On board 24 bit multi-bit converters configured in the now famous highly differential - instrumentation amplifier topology, makes the Erato player the highest performance CD/DVD-A/V player available anywhere. For the first time ever, 24 bit - 192kS/s recordings are available in their full glory. For those individuals that insist on the best that life has to offer, the Erato transport or player is the only choice.

Bild på mitt ex av spelaren


Baksidan på mitt ex:


Fjärrkontrollerna


förstegskort - från hemsidan



Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever

Edited by - s.m.f on 2004/08/31 08:05:02

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2004/07/11 :  10:00:18  Show Profile Send s.m.f a Private Message
Inom kort finns det en Hdmi uppgradering tillgänglig för Eraton.

Med Eraton är framtiden också säkrad eftersom Muse ALLTID erbjuder uppgraderingar för samtliga modeller i sortimentet, men i dag så är Erato deras toppmodell.

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page

peder47
Member

587 Posts

Posted - 2004/07/13 :  21:30:28  Show Profile Send peder47 a Private Message
Hej

Ring mig ikväll,du har mitt nummer via PM.

Peder

Våga vara *openminded*
Go to Top of Page

s.m.f
Member

1003 Posts

Posted - 2004/08/28 :  17:44:26  Show Profile Send s.m.f a Private Message
På följande Euphonia länk så figurerar min Erato. Bilderna är från när Jorma och Timbre besökte Luleå med omnejd.

http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic=716&st=195

Pro-ject RPM 5.1/Oppo bdp 105/Yamaha CX-A 5000/ Primare A30.7/XTZ 2x12.18Ice/Avanti A100DC
s.m.f forever
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000