HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vad ska man göra med lurendrejare???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2004/07/09 :  12:36:28  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Jag bara undrar vad man ska göra med såna som säljer saker begagnat som är trasiga +
Jag köpte ett slutsteg (pioneer m-90)som var trasigt och säljaren säger att det var helt när han skickade det.

Slutsteget såg ganska illa behandlat ut (containerfynd?)men säljaren var med på att lämna in det på service på Sontec där dem konstaterade att det skulle kosta ca 4000:- att laga det och att det inte var troligt att det gått sönder under transporten.
Steget kostade mig 2200:- ink. frakt och 480:- för felundersökning, totalt 2680:- för mig hitills.

Säljaren lovade att ersätta mig för steget men ej för felundersökningen, helt ok för mig tyckte jag och gav honom mitt kontonr.
Inga pengar kom och säljaren ursäktade sig med att han inte fått lön än och undrade om jag kunde vänta?
Inga problem sa jag och väntade, sen sa han att han satt in pengar på fel konto men skulle få tillbaks dem och sätta in dem på mitt kono veckan därpå.
Jag ringde honom idag och flera gånger igår, nu fick jag ett sms av honom att det lika bra var jag som kunde haft sönder det, och att han inte tänkte ersätta mig.

Summan av kardemumman blev att jag förlorade 2680:- och att jag aldrig kan lita på någon vid ett beg.köp igen.
p.s killen har ett oregistrerat mobilnr.+ att han har flera annonser ute om andra saker än hifi.

ombud för Intelligent Sound

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/07/09 :  12:40:12  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Du kanske sett annonskampanjen om "Glenn" som fixar det mesta billigt. Aktulle kampanj i Gbg nu. Jag tror du gjort affärer med Glenn och du har nog blivit blåst.
Himla trist då sådant händer för de allra flesta är ju hederliga entusiaster som kan köpa och sälja med stort förtroende. Ett "riktigt" telefonnummer och en "riktig" mailadress brukar jag vilja ha då jag gör affärer. Om det inte är affärer med någon "känd" forumprofil.

Får bara beklaga sorgen.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2004/07/09 :  12:41:54  Show Profile Send Mahler a Private Message
Men hallå!!

Vilket pucko!!! Finns han här på forumet??

Ja det är väl tyvärr inte mycket man kan göra i detta läget mer än att förbanna sig. Oseriösa idioter finns det tyvärr gott om. Pengarna är dock förmodligen förlorade och jag förstår din tvivel.

Men trösta dig med att det finns fler som är seriösa än motsatsen. Men jag tycker nog du kan "varna" folk om honom. Om det går alltså!!

Nå, lycka till!!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2004/07/09 :  12:44:09  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Man kan ju alltid länka till hans annonser;)

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

MikaF
Member

146 Posts

Posted - 2004/07/09 :  12:50:16  Show Profile Send MikaF a Private Message
Jag anser att du ska stämma personen i fråga. Åtminstone föra ett samtal med hot om rättslig åtgärd. Kanske enbart detta samtal leder till betalning? Bedrägeri är vad jag kallar det!
Kontakta i första hand konsumentrådgivningen som kan guida dig vidare!
MVh/Mika

Driver Top HiFi
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2004/07/09 :  12:52:32  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Det ska jag!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

Nitram
Medlem i AÖ

1171 Posts

Posted - 2004/07/09 :  12:56:53  Show Profile Send Nitram a Private Message
Det gör du rätt i...

F**n va surt... men så är det dessvärre i denna världen...


Min anläggning
När jag köper en ny bumerang... hur blir jag av med den gamla?
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2004/07/09 :  13:01:08  Show Profile Send Mahler a Private Message
BUS PÅ!!

ALLA VI PÅ FORUMET ÄR BAKOM DIG RÄVEN!!!

Låt inte puckot komma undan för lätt!! Give him hell first!!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/07/09 :  13:13:57  Show Profile Send sampix a Private Message
Räven>
Har inte du returadressen på förpackningen/paketet?
Borde inte vara så svårt att söka upp ett ordentligt telenr då.

quote:
sen sa han att han satt in pengar på fel konto men skulle få tillbaks dem och sätta in dem på mitt kono veckan därpå.


Måste vara en av de pinsammaste undanflykter jag hört..

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2004/07/09 :  13:18:20  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Jo men det finns ingen telnr. på den adressen!
festligt värre!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2004/07/09 :  13:20:35  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
Jag kommer att gå ut med hans namn och telnr. om han inte hör av sig!
Just nu svarar han inte, vare sig på sms eller samtal.
Men jag kan vara ganska envis!!!!
Jag har däremot en bild på honom som han glömt på nätet (fniss fniss)

ombud för Intelligent Sound

Edited by - räven on 2004/07/09 13:27:51
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2004/07/09 :  13:23:12  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message
Absolut att det verkligen kan ha gått sönder men tyvärr många som också utnyttjar sånna här tillfällen för att sälja nåt trasigt etc. Har själv nästan helt slutat att handlar elektronik begagnat om jag inte kan testa det innan. Visst man kan tjäna pengar på det och skoj att hitta bra saker som man vill ha. Men just det där även om det nu inte var några jättepengar så är det sura kronor och men blir riktigt förbannad och inte minst trött på alla oseriösa personer.

Tyvärr så sabbar detta för alla och jag har själv sålt lite beg nyligen där jag rekommenderat varje gång att personen ska besöka mig för att testa sakerna innan så han vet skicket och han aldrig känner sig lurad.

Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/07/09 :  13:31:02  Show Profile Send sampix a Private Message
Räven>
Tror inte forumet tillåter uthängning av person, speciellt inte med foton
Men fortsätt ring till honom och dyl

quote:
jag har själv sålt lite beg nyligen där jag rekommenderat varje gång att personen ska besöka mig för att testa sakerna innan så han vet skicket och han aldrig känner sig lurad.



Mycket sund inställning. Då vet både köparen och säljaren hur maskinen fungerar vid tillfället.

En fråga; om man köper t ex en begagnad förstärkare som funkar prima första veckan,..och sen bara dör under andra veckan. Har man någon som helst garanti som privatperson?

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2004/07/09 :  14:07:06  Show Profile Send Klenkar a Private Message
Sök upp honom och förklara med mer övertygande metoder att du inte accepterar hans beteende.
Som SockerConny så trevligt formulerade " med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad".
Jag är humanist, dock förklädd, men endel människor måste man lära den hårda vägen och den här snubben borde ha lite....., eller ganska mycket för den delen.

med vänliga hälsningar, Dominik!
ps.Dragan, Zoran & Slobodan hälsar också!

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2004/07/09 :  14:28:41  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Räven ; framför allt glöm inte att polisanmäla honom !

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/07/09 :  14:47:47  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Vadå nacksving på han?
Go to Top of Page

ludo
Member

1196 Posts

Posted - 2004/07/09 :  15:09:31  Show Profile Send ludo a Private Message
att DU lät dej luras är väl inte HANS fel...
jag förstår dock precis hur det känns att gå på en mina på det här sättet. det kommer du inte göra om. För närmare 2700:- har du lärt dej en läxa för livet...du kom ändå billigt undan...

Provokationer klarar vi oss utan Ludo / MVH Bernt

Edited by - Bernt Jansson on 2004/07/09 18:23:28
Go to Top of Page

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/07/09 :  15:14:42  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
ludo: Snälla, kan inte en enda tråd få vara ren från den förb......e kabeldebatten.

Räven: lider med dig, Gör gärna en polisanmälan, men jag kan redan nu tala om för dig att du får bara ligga ute med ditt eget arbete för ingenting.

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2004/07/09 :  15:16:40  Show Profile Send Mahler a Private Message
Förmodligen är det så!!

Och Ludo!! Hitta ett antikabel forum istället!!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

ludo
Member

1196 Posts

Posted - 2004/07/09 :  15:20:18  Show Profile Send ludo a Private Message
Off Topic / MVH Bernt

Edited by - Bernt Jansson on 2004/07/09 18:24:46
Go to Top of Page

marcus_ec
Member

2396 Posts

Posted - 2004/07/09 :  15:21:54  Show Profile Send marcus_ec a Private Message
Vem har sagt att det var överpris?
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2004/07/09 :  15:22:17  Show Profile Send Mahler a Private Message
Betalar du själv för det?? Då är du isåfall lika bombad som du tycks tycka att hela forumet omkring dig är!!

Grr!!

Nu har jag redan tröttnat på denna tråd!!

Tack och adjö!

-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page

10
Member

732 Posts

Posted - 2004/07/09 :  15:40:36  Show Profile Send 10 a Private Message
Ditt kabelsnack hör inte hemma här Ludo. Om kabeltillverkarna tog bra betalt för kabel som var av på mitten och sen höll sig undan hade det varit annorlunda, men så är det ju inte.

För övrigt tycker jag absolut att du ska anmäla trots att det inte är troligt att anmälan annat än drunknar på nåns skrivbord. Brottsstatistik sammanställs ju och ju fler brott av den här typen som anmäls, desto troligare att Polisen får pengar för att bekämpa dem.
Go to Top of Page

ludo
Member

1196 Posts

Posted - 2004/07/09 :  15:43:28  Show Profile Send ludo a Private Message
tack för dina vänliga ord... av överskriften att dömma så ville du ha debatt om vad man ska göra med alla lurendrejare. eller var du bara ute efter lite medömkan? EDIT: här hoppar jag på helt fel person - ursäkta räven

Återigen, provokationer klarar vi oss bra utan. MVH Bernt

Edited by - Bernt Jansson on 2004/07/09 18:33:31
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2004/07/09 :  15:49:02  Show Profile Send Klenkar a Private Message
Ludi är du sur, eller?
Killen har blivit lurad, han har inte låtit sig luras utan han har litat på en medmäniska.
dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

Mahler
Member

1782 Posts

Posted - 2004/07/09 :  15:53:45  Show Profile Send Mahler a Private Message
Ludo,

Menar du att du försökte vara konstruktiv????



Det var det roligaste jag hört på länge


-----------------------
Tabula Rasa!
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000