HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Audio Innovation 500
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/07/06 :  10:04:53  Show Profile Send cittroman a Private Message
Vad är ett rimligt pris på denna integrerade förstärkare i hyffsat skick?


En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"

MikaF
Member

146 Posts

Posted - 2004/07/06 :  12:23:12  Show Profile Send MikaF a Private Message
Jag sålde min AI 500 för ca 5.000 kr för en massa år sedan, kanske där i trakten?? Köpte den för ca 6.000 begagnad i en hifibutik.

Hälsn/Mikael

Driver Top HiFi
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/07/06 :  15:05:53  Show Profile Send cittroman a Private Message
Vad tyckte du om den?

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

MikaF
Member

146 Posts

Posted - 2004/07/06 :  15:40:33  Show Profile Send MikaF a Private Message
Hej igen!

Den hade väl lite av de klassiska rörfördelarna och nackdelarna. Bra mellanregister men lite odistinkt bas, speciellt när ljudtrycket blir lite högre. Funkade bra för akustisk musik men sämre för mer komplex musik där vbaskontrollen lätt försvinner. Jag körde förstärkaren med Snell modell E II som ska vara en bra kombination.

Hälsn/M

Driver Top HiFi
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/07/06 :  23:11:34  Show Profile Send cittroman a Private Message
Det är en jobbarkompis som funderar på att köpa en.
3000:- kan det vara ett just pris?


En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

shaft
Member

524 Posts

Posted - 2004/07/07 :  11:39:20  Show Profile Send shaft a Private Message
Hej!
Man skall nog vara lite kunnig/händig med denna förstärkare. Jag hade ett ex ca 1990 som brann upp (ja verkligen brann upp med lågor rök och allt!). Det enda jag hade gjort var att känna på ett rör om det satt fast ordentligt. Som tur var så var det ganska nyinköpt så jag fick pengarna tillbaka från affären. Det lät ganska bra dock med fint soundstage, men ganska bumlig bas. Jäkligt snygg design.
Med detta vill jag inte "dissa" Audio Innovation" så at någon stolt ägare blir ledsen, men mitt ex var nog inte helt friskt ;-(
/Shaft
Go to Top of Page

cittroman
Member

2471 Posts

Posted - 2004/07/07 :  11:46:17  Show Profile Send cittroman a Private Message
Dom går ju ganska varma med sin klass A drift.
Det finns inte så mkt info på nätet heller, och Erik Andersson vill tydligen ej kännas vid dessa så lite fundersam blir man.

En man skall under sin livstid: Kört sin Citroen genom garageväggen, Mätt bilbatterispänningen med A området på sitt instrument. Kopplat in ölburkslytar felvända, fundera varför spänningen förvann så snabbt vid avslag att man provar att slå på igen :-)

PS.Horn hör hemma på Älgar och
glas är gjort av grus DS ;-)


Ju mindre desto bättre gränsen går vid 4"
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2004/07/07 :  12:20:57  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
"ja verkligen brann upp med lågor rök och allt!" ... närå. jag blev inte dissad. bara så där allmänt avtänd på att skaffa en rörförstärkare :-)
Go to Top of Page

shaft
Member

524 Posts

Posted - 2004/07/07 :  14:17:16  Show Profile Send shaft a Private Message
Nisse83 "smile"
Jag med efter denna incident, men jag hade säker max otur, eller så var det bara att det var en del av mitt värsta dygn någonsin:

1. Köpte rörstärkaren precis innan sommaruppehållet i mina studier. Lyssnade ett par dagar och åkte sedan iväg ett par månader för sommarjobb - ivrigt skissande och planerande runt denna "guldklimp".
2. Första kvällen efter det kära återseendet brinner fanskapet upp!
3. Senare på kvällen gör min flickvän (som jag inte heller sett på hela sommaren) slut.
4. Jag dricker själv upp merparten av en billig flaska Whisky i medömkan.
5. Dagen efter är min kära gamla 50-talscykel (mormors) stulen. Dagen spenderas letandes igenom Uppsalas gator och cykelparkeringar efter denna stulna cykel. Letandet underlättades inte precis av en rungande huvudvärk....Ridå.

Det tog ett tag att hämta sig från detta....fast idag så:

1. Har jag fast jobb...
2. Har jag en Accuphase som spelat felfritt i 7 år...
3. Har jag en underbar fru...
4. Dricker jag single malts i moderata mängder...
5. Har jag blocklås på cyklarna (mormors cykel hittade jag efter en tids letande) ;-)

Ursäkta OT't men livet är ju inte bara Hifi ;-)

/Shaft
Go to Top of Page

Silversurfaren
fd. headonist

1075 Posts

Posted - 2004/07/10 :  08:00:14  Show Profile  Visit Silversurfaren's Homepage Send Silversurfaren a Private Message
ojdå. vilken crap dag. Accuphase verkar dock trevliga, det jag läst om dom.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000