HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tips på förstärkarställningar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2004/07/01 :  10:59:02  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Någon som vet av några förstärkarställningar/stativ/basplattor som inte kostar våldsamt mycket. Det handlar i främsta hand inte om vibrationskontroll utan om att få upp förstärkeriet från mattan en bit så att städning underlättas.

Jag tar och pillar in en länk till en bild på Demon's DIY-ställning för att illustrera hur det bör se ut (på ett ungefär). Mycket stiligt f.ö.! ;)

http://www.prisjakt.nu/visa_galleribild2.php?pic_id=14285&pic=.jpg

Om någon vet av snygga låga tassar/ben liknande som de på bilden så får ni gärna tipsa om det med, så kan jag skruva ihop något eget.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Micke Y
100.000-klubben

7709 Posts

Posted - 2004/07/01 :  12:23:12  Show Profile Send Micke Y a Private Message
Vi har flera medlemmar som byggt jättesnygga ställningar (drkim vill jag minnas), kolla in medlemmarnas system och bildrepotage.

Flera har byggt den här bänken: http://www.tnt-audio.com/clinica/flexye.html

Micke


When a man steals your wife, there is no better revenge than to let him keep her.
"Se inte ner på 3 ackord låtar, tänk hur många bra vi har gjort med bara 2" Billy Gibbons ZZ Top
Pälsar skall sitta på djur i skogen, inte på människor i stan.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2004/07/02 :  09:47:36  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Du har så rätt, jag har vid många tillfällen dreglar över bilderna på DrKim's rack som är helt klart i kommersiell klass!

Men tyvärr så har jag en totalt annan design på mitt dedikerade rum som inte tillåter en så "stor" konstruktion, utan jag hade mer tänkt mig rätt så diskreta skapelser som endast lämnar ett par cm under sig, mot golvet. Naturligtvis får det att bygga sådana, men i första läget tror jag att jag försöker få tag på en kommersiell produkt

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2004/08/17 :  07:31:25  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Knuffar upp den här lite då behovet av en sådan konstruktion fortfarande finns. Jag funderar lite på att köpa granitskivor, men skulle ändå vilja ha lite andra alternativ, som inte kostar vansinnigt mycket.

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000