HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Review av Audivectors Mi3-serie?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2004/06/28 :  21:03:16  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
Hejsan!
Är det någon som vet om någon tidning har haft eller kommer att ha en review av Audiovectors nya Mi3-serie?
Mvh
Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/06/28 :  23:19:15  Show Profile Send FBK a Private Message
Vad jag vet så har ingen tidning haft det än, och jag läser alla svenska. Men jag misstänker att det kommer nog inte dröja allt för länge innan Hifi&Musik testar någon modell. De är ju lite Audivector fan på den tidningen.
Personligen tycker jag att den nya serien är mycket bättre än den gamla.
/fbk

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2004/06/29 :  00:10:23  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
På vilket sätt tycker du den nya serien är bättre än den gamla?
Mvh
Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/06/29 :  00:36:20  Show Profile Send FBK a Private Message
Ja, hur ska jag formulera mig. Många tyckte att den gammla serien var en typisk stampa takten högtalare dvs musikaliska roliga att lyssna på och att de var suveräna på akustisk musik. Mina intryck var på de två dyraste M3orna att de lät ganska tråkiga, balanserat men lite tråkigt, den billigaste har jag ej hört.

Den nya Mi3 serien lär du inte slumra till framför en sekund, snacka om stampa takten. De målar upp en otrolig rymd i ljudet och basen fattar man inte hur den klara av att vara så djup och snärtig och framför allt dynamisk. Jag har lyssnat på alla ifrån Mi3 standard till Signature. Och de två dyrare låter mycket bra, men det finns alltid ett men. Jag skulle vilja ha ett fylligare mellanregister för att bli 100% nöjd. Jag blev i alla fall klart positivt överraskad av den nya serien.
Har lyssnat på en massa högtalare under våren för att jag skulle handla nya frontar och center, och den som jag personligen tyckte bäst om var Monitor Audio Gr20, före Sonus Faber Grand Piano Home och AudiovectorMi3 Super. Olika karaktärer, bra på olika sett. Men alla kostade egentligen lite för mycket för min del, hade ju satt ribban på 15.000kr. Men jag hade turen att det dök upp ett par beg Sonus Faber Grand Piano Home mitt framför näsan på mig, så jag slog till.
Ska man handla nytt så bör man verkligen provlyssna på Audiovectors nya Mi3-serie helt klart, misstänker att många kommer att falla för spelglädjen som de har.
Mvh Per

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2004/07/03 :  09:00:50  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Vad har dom egentligen ändrat från den gammla M3 Avantgarde jämfört med den nya Mi3 dito? Det enda jag kan se är foten, måste vara något med filtret kanske
Go to Top of Page

staffann
Member

691 Posts

Posted - 2004/07/03 :  15:51:44  Show Profile  Visit staffann's Homepage Send staffann a Private Message
Jag lyssnade och jämförde M3 sig och Mi3 sig innan jag uppgraderade mina (då) M3 super. Jag tyckte inte att karaktären skiljde sig alltför mycket. Mi3 sig hade ännu lite stramare bas jämfört med M3 sig, samt lite mer diskant. Kanske möjligen lite bättre mellanregister, men det vill jag låta vara osagt.

Någon större skillnad i stampa takten faktor kunde inte jag urskilja.

Jag valde uppgradering till M3 sig istället för en ny Mi3 sig dels pga pris och dels pga att jag inte ville ha en ljusare högtalare än just M3 sig. Men vad jag egentligen skulle ha velat ha är en M3 sig med avantgardens mellanregister. Det hade varit en högtalare det!

/Staffan

Audiovector M3 Signature, Naim DAC-V1, CD5x, NAC112x, NAP150x, Flatcap2x. Pro-ject 1 with Ortofon MC10 Super
Nordost Black Knight signal cable, Naim NACA5 speaker cable.
Old Vincent SV-233, Vincent CD-S3,Audioquest BedRock loudspeaker cable used as computer/bedroom sound system
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000