Author |
Topic |
|
AudiMatte
Member
74 Posts |
Posted - 2004/06/25 : 11:37:11
|
Hej! Undrar vart man kan köpa 19" chassin. Har kikat lite i elfa men dom har inte så mycket att välja på...
Tacksam för svar! Och glad midsommar på er!!!
/ Mattias |
Nästa projekt: Subwoofer |
|
iffe
Member
352 Posts |
|
mr. Triatic
Member
1476 Posts |
Posted - 2004/07/11 : 01:38:07
|
nu sparkar jag upp den här tråden till ytan igen..
Som alla vi DIY:er vet så råder det allmän brist i landet på källor till snygga inbyggnadslådor för förstärkare, och då menar jag snygga
alla vill inte bygga av gamla spånskivor eller beställa för dyra pengar från Thailand (inte jag iallafall)
frågan lyder: Var hittar man snygga chassin till billiga pengar.. beställa från ex. Tyskland eller annat EU-land är intressant, länkar till sidor tack!
för dom som vill specialbeställa; var hittar man företag med CNC-maskiner och vattenskärare som vill åta sig att leverera lådor med finish (inte repiga fonter med stötta hörn..) till vettiga pengar utan krav på exakta CAD-ritningar i skumma filformat?
|
Livet är för kort för mono |
|
|
Haakan
Member
2630 Posts |
Posted - 2004/07/11 : 02:29:58
|
quote: för dom som vill specialbeställa; var hittar man företag med CNC-maskiner och vattenskärare som vill åta sig att leverera lådor med finish (inte repiga fonter med stötta hörn..) till vettiga pengar utan krav på exakta CAD-ritningar i skumma filformat?
lär knappast finnas...cad ritning måste dom ha...hur ska annars maskinen veta vad å hur den ska kapa? |
"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =) |
|
|
f95toli
Member
4209 Posts |
|
EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast
3863 Posts |
Posted - 2004/07/11 : 12:22:30
|
THL är både billiga och har ett väldigt bra sortiment överhuvudtaget. Dessutom väldigt bra service.Nackdelen är att de inte har prislistor utan att man måste maila för prisförfrågan. I gengäld så har de en bra länk till convertering av valutor. Bla så är deras pris på Mundorf kondingarna ca 35-40% lägre än här
|
Nostalgi är kul och rören glöder Och en vevis är aldrig fel
|
|
|
mr. Triatic
Member
1476 Posts |
Posted - 2004/07/11 : 13:10:25
|
http://www.schaeffer-apparatebau.de/English/index.htm den länken var inte så dum, då slipper man köpa en CAD-licens för många tusenlappar.. 8-) nån som har en färdig fil för 2HE 19" låda? eller ännu hellre halvracks bredd och 3HE?
|
Livet är för kort för mono |
Edited by - mr. Triatic on 2004/07/11 13:11:24 |
|
|
zvenzzon
Member
386 Posts |
|
rikkitikkitavi
Member
653 Posts |
|
EAR
3863 Posts |
Posted - 2004/07/11 : 20:41:31
|
rikkitikkitavi Därifrån har jag fått min låda plus en del andra prylar. Fungerar alldeles utmärkt.Jag betalade via I-Ban och mailade ner en kopia på betalningen sen skickade de grejorna direkt. Mats Ringa kan vara sådär eftersom de är dåliga på Engelska(iaf den jag pratade med) |
|
|
|
rikkitikkitavi
Member
653 Posts |
Posted - 2004/07/11 : 20:48:10
|
parlo un pocco italiano...
jag jobbar rätt mycket i milanotrakten...
var lådan av bra kvalitet? vilken var det?
/rickard |
I m only in it for the DIY |
|
|
EAR
3863 Posts |
Posted - 2004/07/11 : 20:54:50
|
Den jag har köpt var inte en 19" utan Galaxy 388 330x280x80.Kvaliten helt ok om man ser till kostnaden. Du får ju inte precis 10mm godstjocklek för de pengarna. |
|
|
|
rikkitikkitavi
Member
653 Posts |
Posted - 2004/07/11 : 21:05:03
|
nje, givetvis inte, men bitarna passade ihop ialla fall?
jag har inte tidigare varit imponerad av italiensk tillverkning... visst de kan om de vill (sonus faber t e x) , men de vill inte alltid...
/rickard |
I m only in it for the DIY |
|
|
EAR
3863 Posts |
Posted - 2004/07/11 : 21:11:56
|
Jadå bitarna passade bra ihop.Skruvarna till botten och lock var dock för långa men det var lätt åtgärdat.
|
|
|
|
|
Topic |
|