HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Sony TA-FE570 vs NAD c300
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

tek
Member

229 Posts

Posted - 2002/09/25 :  19:37:23  Show Profile Send tek a Private Message
väljer mellan två förstärkare:

1 - NAD c300 (pris: 2500:-) som testades i senaste hifi & musik, den e dock testad i what hifi? redan i juni 2000. blev testvinnare i hifi & musik men fick "bara" 3 av 5 stjärnor i what hifi? (detta var alltså dessutom 2 år sen så det kan ju ha hänt säker som gör att den står sig ännu sämre nu, t ex får NAD's nya C320BEE 5/5 den kostar dock drygt 1000kr mer så det går inte riktigt att jämföra)

eller

2 - Sony 570R (pris: 2300:-) den "han aldrig komma fram" till hifi & musik's test, men fick 5/5 i what hifi? i april 2002.

tänker driva ett par mindre stativare, inte bestämt mig för vilka det blir men typ aegis, b&w 303, bronze 2 eller dylikt.

den förstäkrare jag har nu är en audio pro a.2 köpt för ca 2000kr för några år sen, kommer det bli avsevärd skillnad av att köpa en nad eller sony? eller räcker den rent av? jag har svårt att bedöma hur stora skillnaderna blir när dom ligger i ungefär samma prisklass (men ska man tro t ex testen i hifi & musik så kan det ju skilja en jäkla massa även om dom kostar ungefär samma) ... knepigt detta.

nad c 300: effekt 2x25w/8ohm - fjärr: ja ingångar 7 utgångar 2
preout nej hörlur ja. phonoförstäkrare ja.

sony fe570: effekt 2x110w/ DIN 4ohm - fjärr: ja (fler funktioner) ingångar 6 utgångar ? Screw type speaker terminals ? - Tone och balans kontroller ? Loudness funktion ? phono: ja. - EON-länk ?Tape monitor function ?

(frågetecknen står för funktioner som jag itne vet vad dom gör eller om det finns med på nad bara det att dom inte tagit med det i recensionen)

lite input? om nån har länkar till fler forum, tester osv på nätet så dela gärna med er. nån skrev i ett tidigare post att man kan få en hk förstärare beggad för ca 2500 (vet ej modell, 650? 670? nåt sånt) är det en bättre deal?

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2002/09/25 :  20:20:16  Show Profile Send AKA a Private Message
Kan man inte ha 8ohms högtalare till Sony förstärkaren?
Varför skriver de inte ut den effekten som alla andra gör, istället för vad den kan ge i 4 ohm!
Go to Top of Page

tek
Member

229 Posts

Posted - 2002/09/25 :  20:21:49  Show Profile Send tek a Private Message
vet inte. har förstått att du inte e så sony frälst, o mig kvittar det... jag vill ha bäst prylar för pengarna om det sen står sony eller nad eller så kvittar för mig...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000