HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hur är Myryad MDV-300 som cd-spelare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2004/06/22 :  12:02:52  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Ja, nu har jag läst alla inlägg om Pioneers, Philips och Denons DVD-spelare och jag blir inte mycket klokare! Alla skribenter har visserligen olika ljudideal och det förklarar sannolikt de motsägelsefulla resultat som framkommer vad gäller lyssningsintryck av ovanstående. Det rör sig om DV-668 från Pioneer, 963 från Philips, 2200, 2900 och 3800 från Denon.

Nu hittar jag alltså den kraftigt prisreducerade Myryad MDV-300 hos exempelvis Ljudmakarn. Den anges tidigare ha kostat 14995kr och säljs nu för 7995kr. Den finns dessutom ännu billigare om man söker vidare på nätet.

Jag bor så till att det blir lite omständigt att åka runt och låna hem apparater för provlyssning, varför jag nu frågar er, alla fantastiskt hjälpsamma och välinformerade forummedlemmar, om råd.

Har ni någon uppfattning om denna maskin jämfört med ovanstående och/eller jämfört med bra cd-spelare, för säg c:a 15000kr?

Retro låter fint.
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000