HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 The 5,6,7,8's spelar ösig rockabilly
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Rolfen
100.000-klubben

383 Posts

Posted - 2004/06/15 :  23:13:01  Show Profile  Visit Rolfen's Homepage Send Rolfen a Private Message
The 5,6,7,8's - Bomb The Twist är den senaste CD jag köpt, den har dock legat i spelaren ett par veckor nu. The 5,6,7,8's är dom tre underbara japanska tjejerna som spelar rockabilly i filmen Kill Bill. Dom ser inte bra ut och dom varken spelar eller sjunger speciellt bra dessutom är dom dåliga på engelska. Men djävlar vad det svänger! Jag har köpt många rockabilly skivor under årenslopp men jag har letat på fel ställe varken USA eller Sverige har något som toksvänger på detta sätt - 200% spelglädje. Låten Bomb The Twist är extrem, det går fort och sångerskan skriker så man tror hon skall spy. Råröj som gör en jätteglad! Skivan Bomb The Twist är kort, bara sex korta låtar men den var billig och jag ville testa lite försiktigt men jag skall helt klart köpa mera skivor med dessa party damer.

Tack Quentin Tarantino för att du gjorde så jag upptäckte The 5,6,7,8's!

---[Mina prylar]---

Edited by - Rolfen on 2004/06/15 23:15:35

sisko
Member

202 Posts

Posted - 2004/06/16 :  08:12:41  Show Profile Send sisko a Private Message
Javisst är dom roliga. Skivomslaget är underbart om man kan sin pophistoria. Du borde åka å kolla på svenska Voladoras när de spelar i Stockholm imorgon. http://www.voladoras.com/
Go to Top of Page

Rolfen
100.000-klubben

383 Posts

Posted - 2004/06/16 :  11:00:11  Show Profile  Visit Rolfen's Homepage Send Rolfen a Private Message
Tack för tipset sisko. Stockholm är dock lite långt borta, men jag skall hålla koll på dom och se om dom dyker upp på västkusten.

---[Mina prylar]---
Go to Top of Page

filkingian
Member

716 Posts

Posted - 2004/06/18 :  07:42:17  Show Profile Send filkingian a Private Message
Jo dom är grymma! Trodde inte att de släppt någon skiva, men nu vet jag bättre=)

This space intentionally left blank.™
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000