Någon som har gett sig på att försänka terminalerna? Satt och funderade på om man skuller bygga men mall som man fräser efter. Det är alltså en rektangulär termninal och inte rund för då hade saken varit biff. Någon som har några tips eller tankar så är dom välkomna.
Mina tankar är att den typ av terminal som kräver håltagning och försänkning är kasst. Bättre med genomgående terminalpoler. Biltema har finfina som funkar utmärkt och vill man kan man hoppa upp lite och köpa Supras BoxCon.
Men skall du använda sån som kräver försänkning är en MALL ett MÅSTE. Att fräsa rakt för hand är inte det lättaste PLUS att ögat är mycker känsligt för fel.
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Hej Jag använde 10 mm kvistborr i hörna. Sen monterade jag fräsen upp och ner i en skiva på två pallar. Därefter använde jag en alu-list som drogs fast med tvingar i skivan och som fungerade som sidanhåll. Däefter är det bara att lägga på MDF´en och föra den framåt så frässtålet fräser från hål till hål. (Precis som en bordssåg fast du fräser i stället). Jag gjorde mina hål genomgående vilket jag ångrar lite. Jag skulle vilja ha limmat på dubbel MDF där terminalen skall sitta och bara fräst halvvägs. Jag tycker inte om att terminalens plast vetter direkt in i lådan. Men det får bli på HFLS-2 /Pix
"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.