Author |
Topic |
Mathias_J
Member
214 Posts |
Posted - 2004/06/14 : 16:26:35
|
Verkar ju knappast som om de kan ta ansvar för något de sagt eller gjort fel. |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2004/06/14 : 17:08:41
|
Hej,
Jag vet inte om detta är ett tecken på hurvida dom tar ansvar eller inte. Däremot är det en besvikelse att ingen av oss fått nått svar.
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/06/14 : 17:34:45
|
Får försöka igen, med ANNAN e-mail. De kanske tog mitt mail som SPAM !? |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/06/14 : 19:33:56
|
OM man inte tycker att potensionella kunder är värda svar... Då har man problem med någonting i maskineriet.
Man kanske skulle skicka ett mail till Pressombudsmannen
Jan Guiliou var väl nån ordförander i författarnas etik/press/någongting råd... Eller är jag helt borta nu !? |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2004/06/14 : 19:36:48
|
Jag håller visserligen med er i sakfrågan, men brusa inte upp för mycket nu... |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
redestad
Member
264 Posts |
Posted - 2004/06/14 : 19:41:55
|
Tråkigt att ni inte fått svar på era mail. Men jag måste ändå gå lite i försvar för herr Strage, killen har ju sinne för humor och den goda smaken att vara djärvt ärlig i sina recensioner, sen är det ju trist om en och annan formulering stöter sig med någon. Den risken finns ju alltid och jag har lite svårt att se det oerhört hemska i dessa, i mina ögon underhållande, recensioner - den lama Georgiskan och disco-Gûnther. Kanske en generationsfråga (själv 77:a) eller några här blir månne putta för att Strage hädar sina favoritartister? ;-) Ärlighet och tydliga ställningstaganden är väl inget tjänstefel, utan ett måste för en bra recensent? Var bara tvungen att blåsa lite på denna pyrande medieeld, hoppas ingen blir sur för det!
Ha en trevlig musiksommar! |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/06/14 : 19:48:48
|
Han får såga hur många favoritartister han vill... jag tycker dessutom inte att skivar var speciellt bra... Men jag tycket att det finns gränser för vad man skriver OM folk. Det kanske skulle vara roligt, men jag förstod inte ivad det roliga var när man jämför en artist med en av histioriens värsta tyranner (I modern tid) |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2004/06/14 : 20:28:28
|
quote: Den risken finns ju alltid och jag har lite svårt att se det oerhört hemska i dessa, i mina ögon underhållande, recensioner - den lama Georgiskan och disco-Gûnther. Kanske en generationsfråga (själv 77:a) eller några här blir månne putta för att Strage hädar sina favoritartister?
Det är förvånande att du finner hans språkbruk underhållande, jag gör det definitivt inte. Det är plumpt, infantilt, intelligensbefriat och totalt utan någon som helst mänsklig balans. Påpekar återigen att det handlar knappast om att försvara ngn favoritartist (har aldrig hört Melua och Gunther är väl inte direkt min största artist). Jag hoppas verkligen inte att det är en generationsfråga, jag tror och hoppas att många av de yngre också reagerar. Alla kan ju inte ha Papi Raul som främsta förebild när det gäller intelligent och subtil humor.
|
Veckans skiva, här ! |
Edited by - hal on 2004/06/14 20:29:35 |
|
|
redestad
Member
264 Posts |
Posted - 2004/06/15 : 01:19:11
|
Det är uppenbara värderingsskillnader i varje fall om vad humor och annat är och att hävda att det är "plumpt, infantilt, intelligensbefriat och totalt utan någon som helst mänsklig balans." är väl inte särskilt snyggt det heller, du kliver så att säga i samma klaver som herr Strage. Någon absolut skala för subtil och intelligent humor finns det då rakt inte heller och att hävda något sådant vore däremot intelligensbefriat. Den tydligt upprörande liknelsen med Stalin är ju högst bildlig i syfte att ge "rätt" dimensioner åt hur dålig Strage finner skivan, eller är jag ensam om den, icke-bokstavstolkande, förståelsen?
Ja ja, onödigt att göra en varm potatis ännu hetare, varför jag lämnar detta därhän med förhoppning att inget "ont blod" uppstått.
|
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2004/06/15 : 07:30:11
|
quote: Ja ja, onödigt att göra en varm potatis ännu hetare, varför jag lämnar detta därhän med förhoppning att inget "ont blod" uppstått
Det är lugnt. Skall inte öda mer energi på herr Strage... |
Veckans skiva, här ! |
|
|
Bruce71
Starting Member
28 Posts |
Posted - 2004/06/15 : 21:35:22
|
Men varför skriver man en recension? Varför vill tidningar publicera recensioner av skivor?
Det är dessutom DN som är en "aktad" tidning som det så fint heter. Inte någon kvällstidning med braskande rubriker. En recension enligt mitt tycke är en guide till en upplevelse som kan ge ett mervärde för läsaren. Detta mervärde kan ligga i att få höra något som låter bra eller att få vetskap om att undvika något som inte håller klassen.
Men att istället för att lyfta fram musiken för den målgrupp den är avsedd för så klankas det ner på personen. DET tycker jag är dåligt. Då har man inte ens ansträngt sig för att göra ett bra jobb. Det är ju som om en ishockeyfantast skulle recensera biljard och klaga på att det är för lite tacklingar. Eller handbollsfantasten som efter Sverige storseger över Bulgarien gnäller över att det bara blev 5 mål, i handboll blir det 50 mål. Fotbollsälskaren vill ju frossa i storslagna tidningsrubriker, människan behöver positiva upplevelser och inte en massa skit och negativitet.
|
|
|
Topic |
|