HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Hej på dig....monica! :-(
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/06/03 :  16:15:44  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Vad i hela friden är detta för musik?

Ok att man är musiksnobb, men jag brukar ha lite förståelse. I detta fall har inte ens lite förståelse för att "Hej på dig Monica" är något man vilja lyssna på eller ännu värre, något att tycka om!

Kan man tycka fel?


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

reeltoreel
Member

3454 Posts

Posted - 2004/06/03 :  16:20:38  Show Profile  Visit reeltoreel's Homepage Send reeltoreel a Private Message
I detta fallet går det väl ändå inte att "tycka fel"
Vilken urusel låt, för att inte tala om texten.
Till råga på allt verkar det som att alla radiokanaler blivit
mutade till att spela dyngan, hör den ju flera ggr per dag "urck" :-(

"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer-
controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout,
Go to Top of Page

Mullansson
Member

211 Posts

Posted - 2004/06/03 :  16:22:44  Show Profile Send Mullansson a Private Message
Har du sett videon? Lovar att den tillför ytterligare en dimension till upplevelsen....
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/06/03 :  16:22:48  Show Profile Send Sanoj a Private Message
...och dom skrattar nog hela vägen till banken...



// Jonas

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

patst577
Member

409 Posts

Posted - 2004/06/03 :  16:55:48  Show Profile Send patst577 a Private Message
jag trodde det var en skämt första gången jaghörde den på p3!

Hade hört den ett par dagar innan hos en polare och ag drodde det var ett skämt redan då... *suck*

/Patrik
Go to Top of Page

C-Quence
Member

553 Posts

Posted - 2004/06/03 :  17:03:55  Show Profile Send C-Quence a Private Message
Jag känner mig tvingad att stänga av radion (eller byta radiokanal) när den där låten spelas - bland det sämsta/mest irriterande låt jag hört...
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/06/03 :  17:23:07  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Skönt några håller med mig!

Själv hoppas jag att radio/tv frågar mig om den låten så man kan få spy ut sin åsikt lite!

Reeltoreel:
Det är sannt. Man tycker fel om man tycker om denna låt.

BOJKOTT!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Wizard
Member

408 Posts

Posted - 2004/06/03 :  18:58:08  Show Profile Send Wizard a Private Message
Jag trodde jag var ensam om att hata denna låt Till och med den kommersiella musiken håller på att bli urvattnad...

Wizard

Edited by - Wizard on 2004/06/03 18:58:40
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2004/06/03 :  19:49:34  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Hej på er

Jag tycker också att denna låt suger fett. Men jag kan lova er att dom inte kommer att skratta till banken. Som musikklimatet ser ut idag tjänar nästan ingen pengar, förutom Per Gessle. Detta är tyvärr inte långt från sanningen. Jag vet, finns i branschen. Inte ens en fet trackshit garanterar stålar.

Och denna låt är nog inte en "kommersiell låt" i den betydelse jag tror nu syftar till. Den har inte tillkommit i spekulativt syfte är jag beredd att påstå. Det är bara jävligt dålig indie med falsk sång. Det finns för många skivbolag, det är för billigt att spela in musik och det är ingen som köper skivor längre.

mvh

Never trust someone who claims to be God.

Edited by - filikoster on 2004/06/03 19:55:10
Go to Top of Page

MikaF
Member

146 Posts

Posted - 2004/06/03 :  19:49:39  Show Profile Send MikaF a Private Message
Kanske gud var med mig iallafall när antennen till bilradion schavotterades i biltvätt förra veckan :-) Jag har iallafall klarat mig från låten än så länge .....

Driver Top HiFi
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2004/06/03 :  20:25:10  Show Profile Send Magnuz a Private Message
"det är för billigt att spela in musik"

???
Go to Top of Page

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2004/06/03 :  21:12:03  Show Profile Send patrikf a Private Message
Var inte så allvarliga
Jag tycker att den är superbra, den slår an en nostalgisk ton i själen!
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/06/03 :  21:55:30  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
ptarikf:
Du tycker fel!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/06/03 :  22:23:38  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Lyssnar inte så mycket på skval radio,,, Men vad är detta `?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2004/06/03 :  23:24:43  Show Profile Send pak a Private Message
det är i alla fall en relativt enkel text att komma ihåg.

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

filkingian
Member

716 Posts

Posted - 2004/06/03 :  23:49:52  Show Profile Send filkingian a Private Message
Tycker inte heller att den är bra, men den frambringar för mig en nostalgisk känsla=)

This space intentionally left blank.™
Go to Top of Page

Boergars
Member

1641 Posts

Posted - 2004/06/04 :  08:46:34  Show Profile  Visit Boergars's Homepage Send Boergars a Private Message
En av låtarna som inte fick plats på Martins debutskiva för att texten var för dålig kanske?

Komisk musik är trots allt roligast om den är gjord på fullaste allvar.
Seriös musik bör däremot göras med glimten i ögat....

SAOL säger:löda v. lödde, lött, lödd n. lött, pres. löder
sammanfoga medelst smält metall
Go to Top of Page

jonta
Member

269 Posts

Posted - 2004/06/04 :  10:02:54  Show Profile Send jonta a Private Message
Visst f-n är den dålig....tykker mig dock höra tidig OMD i den!

Dreams never end!
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2004/06/04 :  10:40:23  Show Profile Send John a Private Message
Äh, den är ju stenkul! Och hur genomtänkt som helst! För att vara pop då kanske, men stilen tillsammans med just namnet "Monica" är ju klockrent. Lite så där dum-bra. Funkar bra på bilradion ett par gånger, sedan lessnar man, men det är väl syftet?

/en john som är på bra humör idag

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2004/06/04 :  10:44:52  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
För billigt att spela in musik: Du kan köpa dig en helt ok hemmastudio för 30000 spänn idag, hårddiskinspelning osv. Det har många råd med, även dom utan talang.

Sedan får jag hålla med andra kommentatorer i denna tråd att det fiinns värre låtar att störa sig på. "Monica" är lite kul för att den är så dålig på ett "kalkonvis".

Never trust someone who claims to be God.

Edited by - filikoster on 2004/06/04 10:46:30
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2004/06/04 :  10:48:59  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Jag känner några av de som ingår i projektetet.
Jag lovar, ingen av dem tar det som de gör på allvar, de ser det som en skämtgrej (som lyckats).
All musik är samplad, det ända som är äkta är sången, live står övriga "musiker" och spelar luftgitarr, dansar eller nåt..

Vad som skrämmer mig mest är att det är Warner som signat detta, det är definitivt något fel på skivbolagsbranschen. Visst, det är dock väldigt harmlöst, men att släppa och distrubuera musik på så otroligt låg nivå....

Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2004/06/04 :  13:19:06  Show Profile Send hal a Private Message
"Allkårsfestivalen vid Växjö universitet har valt Nic & the Familys "Hej hej Monika" till officiell festivallåt. Det innebär att låten måste spelas minst en gång var femtonde minut i högtalarsystemet på campus under hela festivalen som pågår från onsdagsmorgonen till och med lördag.

Nic & the Family själva stod på scen och framförde låten vid invigningen då man var oroliga för repressalier ifall de hade gjort som arrangörerna ville, dvs spela låten vid festivalens avslutning istället. Nic & the Familys skivbolag Warner har räknat ut att man på tiden fram till festivalens avslutning kommer hinna höra frasen "Hej hej Monika" 53 000 gånger."

Tur man inte bor där .


Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/06/04 :  13:26:06  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Jag tycker det är kontra-produktivt. Slöseri med musiktid!

Bara för att det är medvetet dåligt, medvetet en skoj grej, medvetet med glimten i ögat så ger det mig, i mina ögon (öron), inget mer för det.

Man kan ta "succen" som en barometer för att det är nått "fel" i musikbranchen. Musiken är för lättsam, har "bäst före datum" och är fabricerad (Amund's "**** you" och "hans flickväns "**** you right back" som ett av de värre exempel) i större utsträckning än någonsin. Därför funkar kanske just denna låten.

Visst finns det större värre låtar här i världen. Günther skall vi inte bara börja prata om...


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2004/06/04 :  13:50:34  Show Profile Send hal a Private Message
Har inte hört låten ännu, men är klart nyfiken nu och tackar för varningen.
Finns mycket skräp i skval-radion idag, likväl som det finns mycket skräp i TV (och på internet också för den delen).
Eftersom man lever bara ett liv (antagligen)så får man försöka gör aktiva val i livet. Man får stänga av skiten, gå ut i naturen istället, sätta på sin favoritskiva och bara njutaaaaa...

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2004/06/04 :  17:35:03  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Låten är dålig så att den är bra, ett alster som sätter sig i skallen,det är väl det som kallas för en "hit", trots allt så nynnar man med, fast man begriper inte varför............

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

n0p
Member

1047 Posts

Posted - 2004/06/04 :  17:40:59  Show Profile Send n0p a Private Message
Musik handlar om känslor, inte toner.

Exit Planet Dust
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000