HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Om att blanda balanserat och obalanserat
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

paradigm
Member

958 Posts

Posted - 2004/06/02 :  11:57:15  Show Profile Send paradigm a Private Message
Hej alla!

Jag har för mig att jag läst någonstans att man under inga omständigheter ska blanda balanserade apparater med obalanserade d:o.

Nån som vet och har erfarenheter av detta?

Jag har på ingående ett par Behringer ultraDrive med balanserade in- och utgångar, samt ett balanserat slutsteg, som ska samsas med resten som inte är balanserat (SACD, DVD-Audio, obalanserad för- och slutsteg och vinylsvarv).

Blir det problem tro och vad kan de isf vara och inte minst hur ser botemedlet ut?

Tacksam för all hjälp jag kan få.

/Roland

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2004/06/02 :  12:12:36  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
Jag kör oballat från CD -> försteg, sedan oballat ut från försteget till ballat in på mitt delningsfilter (behringer), vidare, ballat ut från deln.filtret till oballat in på slutsteg och sub...

Funkar fint för mig...

Vanligen och vänligen
Georg

"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2004/06/02 :  13:34:11  Show Profile Send gcs a Private Message
Jorrå de gå ju bra men totalt sett så kör du oballat så du får ju inget av dom eventuella fördelarna som man har med ballade kablar. I praktiken så spelar det inte så stor roll i hemmiljö.
Go to Top of Page

paradigm
Member

958 Posts

Posted - 2004/06/02 :  13:48:13  Show Profile Send paradigm a Private Message
Tack Georg och gcs!

Då kan jag sova lungt till dess nyförvärven anländer!

/Roland
Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2004/06/10 :  11:52:04  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message
Är det så att man inte tjänar något på att "bara" köra balanserat mellan försteg och slutsteg? Jag inte har någon balanserad cd ännu men det torde komma i slutet av sommaren.

Rock And Roll Ain't Noise Pollution!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000