HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Lyssna på det här!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MikaF
Member

146 Posts

Posted - 2004/05/28 :  19:39:07  Show Profile Send MikaF a Private Message
Jag ger här en kort rekommendation på musik som verkligen förtjänar lyssning.


1. Paul rodgers "Electric" Englands bästa vita bluesröst har gjort en kanonplatta som allt oftare hittar sin plats i cd spelaren. Rockigt, bluesigt och bra! En utmärkt partyplatta.. om du är över 25.

2. Ivy "Long distance" Drömsk popmusik med starka melodier skapar en speciell stämning. Rekommendationen gäller alla deras skivor. Sångerskan Dominigue Durand var bara i New York för lite tidsfördriv när Andy Chase drog in henne i studion..

3. Ed Kuepper "Character assassination" .. I mina öron slår det här nästan allting!! Att lyssna på t.e.x senare Bruce Springsteen efteråt är nästan plågsamt. Skivan " Serene machine" är ett lika bra första steg!

4. Fountains of Wayne "Welcome interstate managers" Veva ner caben ock kör!! Intelligent college rock.

Driver Top HiFi

gooze
Member

149 Posts

Posted - 2004/05/29 :  01:01:07  Show Profile Send gooze a Private Message
Lite svåra att hitta. Var har du köpt Ivy och Ed Kuepper?

/Roger
Go to Top of Page

MikaF
Member

146 Posts

Posted - 2004/05/29 :  10:17:43  Show Profile Send MikaF a Private Message
Jag köper ganska mycket på nätet t.ex från www.cybercd.de eller amazon. Tycker att det är skönt att handla hemifrån då kan man i lugn och ro kolla in recensioner m.m på exempelvis www.allmusic.com.
Förresten så fiins det en svensk sida dedikerad till Ed Kuepper:
http://www.nada.kth.se/~larsc/kuepper/


MVH/Mikael

Driver Top HiFi
Go to Top of Page

gooze
Member

149 Posts

Posted - 2004/05/29 :  10:49:02  Show Profile Send gooze a Private Message
Tack för informationen! Det går inte att hitta så mycket ifrån dom här artisterna på dom svenska internet-affärerna.

MvH Roger
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2004/05/29 :  14:06:51  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Kul att fler upptäckt Ivy! Jag hörde en snutt ur en av deras låtar i en film för många herrans år sedan. Sedan dess har jag jagat deras skivor. Jag kom en gång så långt att jag beställde Apartment Life på Boxman, men leveransen blev försenad och fösenad och försenad och... och till sist gick de i kk. Bra är de hur som helst. Lugn melodisk musik med intressanta ackordföljder och sång med charmig fransk brytning.
Go to Top of Page

MikaF
Member

146 Posts

Posted - 2004/06/01 :  19:20:38  Show Profile Send MikaF a Private Message
Meningen var att plocka fram några skivor som ofta befinner sig i cd- spelaren och är hyfsat
avlägsna från de flestas skivsamling. Beträffande Ivy så är det ganska billigt att införskaffa helas deras samling från "realistic" och framåt. Urvalet är inte gjort med strikta audiofil kriteria även om ljudet på samtliga är bra i en bra anläggning :-)

/Mikael

Driver Top HiFi
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.26 sekunder. Snitz Forums 2000