HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hitta ersättningselement till Wharfadale högtalare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

JA
Starting Member

3 Posts

Posted - 2004/05/25 :  13:10:37  Show Profile Send JA a Private Message
Hej!

Jag har en Wharfadalehögtalare med en trasig diskant. Och nu är jag på jakt efter en ersättare till denna, antingen en likadan, eller om det inte går att få tag på två liknande så att man kan byta ut i båda högtalarna.

Jag tror att högtalaren heter Link 600, men jag är inte helt säker på att detta är det korrekta beteckningen. Det är en ganska liten högtalare med inbyggd förstärkare.

På baksidan av diskanten ser det ut som att det står:

103.57
K63TNM

Men det är otydligt text så det kan stå något annat också.
Monteringshålet för diskanten är ~50 mm.

Är det någon som vet vad det är för märke på denna diskant, är det Wharfadales egna element? Eller finns det någon annan liknande diskant man kan sätta dit istället?

/Johannes

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2004/05/25 :  13:21:00  Show Profile Send edison a Private Message
Inportören hittar du här:
macaudio@algonet.se

Dom har telefon:
0510-543110

(på Wharfedales hemsida står det så här:
tel +46-510-543110, så jag tror jag fick till rätt siffror för samtal inom Sverige...)

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

JA
Starting Member

3 Posts

Posted - 2004/05/25 :  13:25:17  Show Profile Send JA a Private Message
Tack för det snabba svart, kollar med dom!

/Johannes
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000