HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Midnight Choir, det bästa från Norge nånsin!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

bfjohansson
Member

199 Posts

Posted - 2004/05/24 :  12:14:21  Show Profile Send bfjohansson a Private Message
Har under ett flertal år, sedan deras andra skiva kom ut '96, tyckt oerhört bra om ett norskt band som heter Midnight Choir. Jag måste helt enkelt rekommendera alla er som har en någorlunda svaghet för lite melankolisk, amerikanskinfluerad musik (i brist på bättre beskrivning) att ge detta en chans. Alla jag spelat det för, detta är sant, tycker att det varit mycket bra och ingen, med ett undantag, har kunnat gissa att det varit norskt.



De har givit ut fem skivor samt en samlingsskiva som dessutom innhöll en kort liveskiva från en turné som var makalös. Jag kan djupt rekommendara vilken som helst av de fyra senaste, se ovan, men kanske främst "Unsung Heroine". De kan eventuellt vara lite svårare att få tag på jämfört med tillgängligheten på Britneys senaste, men det är absolut värt ett litet letande. Under en omröstning i Norge valdes deras "Amsterdam Stranded" till den bästa norska skivan nånsin. Som annan bra musik växer det bara med tiden.

Lyssna och njut

Unde tiden jag skrivit detta inlägg och letat efter någon länk har det visat att sig att bandet har lagts ner i slutet av april . Sångaren Paal Flaata har hoppat av. I de stora norska tidningarna har det skrivits mycket kring detta och sorgen är stor, både hos dem och hos mig. Se länk till Verdens Gang [URL=http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=224999]VG[/URL]

Edited by - bfjohansson on 2004/05/24 12:15:44

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2004/05/24 :  23:14:41  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Schyssta omslag om inte annat. Tror du att du skulle kunna försöka dig på en lite bättre beskrivning än "lite melankolisk, amerikanskinfluerad musik". Jag menar, påminner de om något annat?
Go to Top of Page

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2004/05/24 :  23:46:13  Show Profile Send svejk a Private Message
Har inte hört men skall göra det snarast. Chris Eckman och Carla Torgersson från Valkaboats är med! Och Valkaboats är det som kanske har gått mest hos mig de senste månaderna. Har ni inte hört Train Leaves At Eigth så lyssna, suverän ljudkvalitet. Skall tydligen låta mycket Thindersticks oxå ingen dum influens det heller.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

bambadoo
Member

197 Posts

Posted - 2004/05/24 :  23:46:25  Show Profile Send bambadoo a Private Message
Ja Amsterdam Stranded er virkelig god. Sjekk ut soloalbumene til vokalisten også Paal Flåtå. Virkelig gode.
Go to Top of Page

bfjohansson
Member

199 Posts

Posted - 2004/06/01 :  18:42:58  Show Profile Send bfjohansson a Private Message
Prova denna länk Magnuz, man kan få korta snuttar. http://www.s2.musikkonline.no/shop/displayArtist.asp?id=4127
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2004/06/01 :  22:15:01  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Tackar! Lät väl kanske inte alltför spännande vid en snabb genomlyssning, men det är väl som du skriver så att det växer med tiden.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000