En utav de absolut bästa DLP projektorerna säljes. Sim2 HT300Plus. Projektorn är utrustad med Mustang HD2 chipsetet från Texas Instruments och Longthrow lens från Carl-Zeiss Optics. 1280*720, Faroudja deinterlacer, Pixelworks scaler. Remote Input Station 2 för placering i stereoracket där källor kopplas in och kan kalibreras per input, med 10m kabel! Jag har uppgraderat denna projektor till den absolut senaste FlashROM mjukvaran för Deinterlacer/Scaler/Projektormjukvara. Sim2 releasar ständigt nya uppdateringar som förbättrar bilden. När jag jämförde den med Marantz VP12-S3 på HD-content tyckte jag denna var klart att föredra. Bättre svärta och med skönare färger. HT300Plus är kända för sin härliga röda primär.
Ingångar Projektor 1st Component/RGBS 1st DVI 1st VGA D-Sub15 1st Composite 1st S-Video 1st +12V trigger input (för att motoriserad duk skall rullas ned när projektorn sätts på och rullas upp när projektorn stängs av) 1st Screen masking output (för att projektorn skall kontrollera att en motoriserad duk maskar borders mellan 16:9 och 4:3 läge) 1st RS232 Kontroll port för att kontrollera projektorfunktioner och göra FlashROM updateringar från dator/surroundprocessor.
Ingångar Remote Input Station 2: 1st RGBH/HV 1st Component (YsCrCb) 2st S-Video 2st Composite video 1st VGA D-Sub15 1st +12V trigger input (för att motoriserad duk skall rullas ned när projektorn sätts på och rullas upp när projektorn stängs av) 1st Screen masking output (för att projektorn skall kontrollera att en motoriserad duk maskar borders mellan 16:9 och 4:3 läge) 1st RS232 Kontroll port för att kontrollera projektorfunktioner och göra FlashROM updateringar från dator/surroundprocessor.
Teknisk data (ok, bilden måste ses, men dessa är specarna): Sealed and dustproff light engine housing Contrast ratio >1800:1 (Full On / Full Off) Lens 12 elements AR multilayer coating, motorized focus and zoom, manual elevation (lens shift) Aperture f# 2.7 (zoom max) - 3.3 (zoom min) Picture size 50-250 inches (diagonally) Aspect ratio 16/9 and 4/3 Throw ratio: 1.8:1 - 2.5:1 (Throw distance: Picture width) Focus Range 2.2 - 13.0 m (Avstånd från duk) Keystone up to 26 degrees (optical +-8 degrees digital +-18 degrees) Lamp Life 8000Hours (Och detta mina vänner är inget skämt, Sim2:s lampor har längst driftstid av samtliga digitala projektorer, vissa lampor kommer in till Sim2 som har gått i över 9000 timmar..) Detta betyder att driftsekenomin är absolut regerande! Denna lampa har gått ca 1500H så du har 6500H kvar.. Horisontal Freq 15-80kHz
Vertical Freq 40-100Hz (Detta gör den till über projektor till HTPC användare, du kan nämligen köra 48Hz över DVI-D för dubbel framerate frequency (ingen 3:2 pulldown behövs)).
Video Standards automatically selected - PAL B, G, H, I, M, N, 60, SECAM, NTSC 3.58, 4.43 High Def Video ATSC HDTV (480p, 720p, 1080i) Graphics Standards VGA, SVGA, XGA, SXGA, UXGA Deinterlacer Faroudja DCDi Color temp adjustable from 5000 to 9300 degrees K. (Individuellt på varje primär om så önskas) Video Processor DTI, CTI, comb filter, noise reduction, Sharpness, Y/C delay and NTSC tint adjustments Remote control via infrared control and via computer controlled RS-232 serial interface Dimensions LxHxD 352mm x 174mm x 318mm Weight 5 kg
Länkar: Manual: http://www.sim2.com/pgmarket/products/down-HT_300PLUS_UK.pdf Recension Widescreen Review: http://bildarkiv.hififorum.nu//crion/Sim2_HT300Plus_Widescreen_Review.pdf
Pris 130.000kr, ditt pris 59.000kr
Kontakta mig på: Tel: 08-562 040 16 E-mail: fredrik@raidtec.se |