HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Sugden försteg!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

zekewolf
Member

97 Posts

Posted - 2004/05/12 :  12:22:02  Show Profile Send zekewolf a Private Message
Hallå!
Är det någon på forumet som har info om Sugden´s försteg modell AU41 och AU51? Hur många ingångar respektive preutgångar, samt om det finns uttag för hörlurar på någon av modellerna? Har någon av modellerna ballanserade ingångar/utgångar? Bilder vore kanon!
Det verkar vara svårt att hitta någon information om dem på nätet.
Mvh
Zeke

Fyhr
Member

236 Posts

Posted - 2004/05/12 :  14:50:30  Show Profile Send Fyhr a Private Message
tjop
har ett Au41, kan ge följande info
2 aux ingångar, en cd, en tuner en plats för phonokort (sitter inte i alla modeller dock) samt en tape loop
2 st preout

ganska få funktioner, ingen hörlursutgång på Au41. ingen balance inställning på au41 heller.

kan ge mer specs när jag kommer hem och kan spana i manualen.
Go to Top of Page

zekewolf
Member

97 Posts

Posted - 2004/05/12 :  15:10:54  Show Profile Send zekewolf a Private Message
Hallå!
Tack Fyhr för informationen!
Jag är intresserad av mer specs. Vet någon om slutstegsversionerna av 41:an och 51:an har flera uppsättningar av högtalareutgångar? Samt om någon av dessa har gainkontroller?
/Zeke
Go to Top of Page

Fyhr
Member

236 Posts

Posted - 2004/05/12 :  22:58:01  Show Profile Send Fyhr a Private Message
mer info au41:
för linelevel:

nominal output: 1 volt
maximum output 16 volt
frequency response 20Hz-30kHz +/- .1dB (antar det betyder 0.1 dB, men det står bara .1)
Stereo Separation: 20Hz 110dB
1kHz 78dB
20kHz 74dB
Input Sensitivity 1 volt output: 125mV
Signal To Noise: 88dB

Det är alla specs som står i manualen (står motsvarande för MM och MC också, men det är inte så spännande?)

Vad gäller 41 slutsteg och 51 för och slutsteg kan du antingen maila sugden själva och fråga efter manual, ska komma upp på sidan står det men ligger inte där än, www.sugdenaudio.com
eller maila hificenter, Johan verkar kunna Sugden ganska bra, så du kan ju alltid höra med honom.
Go to Top of Page

zekewolf
Member

97 Posts

Posted - 2004/05/13 :  08:05:45  Show Profile Send zekewolf a Private Message
Tack Fyhr!
Om någon annan har info om AU51 samt slutstegen så är jag fortfarande intresserad att vet mer om dessa. Jag ska försöka få tag på fakta via Sugden också.
/ Zeke
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000