HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vad vet du om Rotel 820?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rowa
Member

569 Posts

Posted - 2004/05/11 :  20:59:17  Show Profile Send rowa a Private Message
Har fått erbjudande att köpa en Rotel 820. Nu är det så att den är vääääldigt gammal. Den kom ungefär samtidigt som Nad 3020. Men mer än så vet jag inte.
Någon som har ngn info om den `?

MVH/ Niklas
ICQ: 21211745

luften
Member

723 Posts

Posted - 2004/05/11 :  21:06:55  Show Profile Send luften a Private Message
Manualen finns ju iallfall på rotels hemsida.
http://europe.rotel.com/support/pdfs/manuals/ra820b.pdf

Den bör nog inte kosta speciellt mycket om det ska vara lönt att köpa den, dom brukar finnas ibland på hifimagasinet.com...

//air
Go to Top of Page

masur
Member

159 Posts

Posted - 2004/05/11 :  22:20:27  Show Profile Send masur a Private Message
Det fanns lite olika modeller av Rotel 820. Heter förstärkaren bara "820" är det en sentida 80-tals produkt. Rotel RA 820 kostade 1989 1450kr och uteffekten är specad till 2x35w i 8 ohm (2x35w i 4 ohm). Nad 3020 är äldre och var 1999 ersatt av Nad 3220 PE. Vilket år Rotel 820 kom första gången vet jag däremot inte.
Go to Top of Page

Tux
Klubbmästare: Audiogruppen Väst

490 Posts

Posted - 2004/05/11 :  22:45:57  Show Profile  Visit Tux's Homepage Send Tux a Private Message
Min bror har idag en RA820 och jag har själv haft en RA810 för ett antal år sedan.

Stärkaren som sådan är väl ok, inte ett under av kraft och ork, men för sin tid var den helt ok.

Skulle tippa på att det är en alldeles utmärkt stärkare till en 2:a stereo, till datorn, köket eller varför inte garaget.

Pengamässigt skall den inte vara alltför dyr heller med tanke på att den har ett antal år på nacken och var billig redan då det begav sig.

Fungerar den och priset är det rätta är det bara att slå till!

Klubbmästare för Audiogrupp Väst
Redaktör för Carlsson Illuminati på faktiskt.io
Carlsson Illuminati - ett hegemoniskt och subkulturellt omnipotent socialt nätverk i mängden...

Officiell innehavare av "Snigeltråd-priset"!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000