HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Separat RIAA för MM
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Krokodilen
Member

169 Posts

Posted - 2004/05/11 :  14:18:43  Show Profile Send Krokodilen a Private Message
Lite funderingar på separat RIAA för MM-puppa i det här fallet Adikt som sitter på en Linn Basik med Akito arm.
Jag använder min Kolektor idag med inbyggt RIAA, låter helt ok bättre än project phonobox som jag hade förut, men man vill ju ha ännu bättre

Många verkar gilla Linn LK1 och höja den till skyarna särskilt med Dirak men hur står den sig mot andra märken det är ju väldigt gammal konstruktion sen är det inte helt lätt att få tag i en hel och fin.

Byta försteg till Linn Kairn av sen modell med phono skulle väl bli ett rejält lyft inte bara för vinylen men även för CD-ljudet? men samma där inte så lätt att få tag i en begagnad, dessutom blir det ju lite väl dyrt.

Har spanat in några alternativ som ser intressanta ut:

Trichord Dino+ (ca 6800kr + frakt, 4000kr + frakt utan "+")
Primare R20 (5500kr + frakt)

Tror inte jag har någon handlare i närhet som jag kan låna av och testa.

Någon som har testat?

Alla synpunkter mottages tacksamt

Don't go to heaven
'Cause it's really only hell - RJD

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2004/05/11 :  14:39:06  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Krokodillen:

för att göra det lite svårare för dig bör du även lägga Dynavectors P-75 till din liste. Hade en kund nyligen som valde den till Linn Adikt. Tror han är rätt nöjd :-)

Kontakta vinylbutiken eller Hi End of Sweden om du är i Stockholm. Om inte hör gärna av dig direkt till oss för närmaste återförsäljare.

mvh, robert

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

Krokodilen
Member

169 Posts

Posted - 2004/05/11 :  23:05:20  Show Profile Send Krokodilen a Private Message
Tack för tipset Robban
det finns fler upptäckte jag:

Lehmann Black Cube
MF X-LPS

Don't go to heaven
'Cause it's really only hell - RJD
Go to Top of Page

bibi50
Member

663 Posts

Posted - 2004/05/11 :  23:46:50  Show Profile Send bibi50 a Private Message
ett starkt alternativ RIAA modell Creek, jag har nr 8 som jag är ganska nöjd med, men hörde att 18 eller 19 är mycket bättre
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000