HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Slutna lurar max 800:-
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Io
Member

473 Posts

Posted - 2004/05/05 :  13:30:41  Show Profile Send Io a Private Message
Hej

Behöver tips på hörlurar som är slutna och inte låter allt för pissig. Dessutom gärna bekväma och svala. Pris upp mot 800 kronor. Ngn som har ngt tips?

/Io

Edited by - Zalve on 2004/11/26 23:21:44

Rolfen
100.000-klubben

383 Posts

Posted - 2004/05/05 :  13:54:09  Show Profile  Visit Rolfen's Homepage Send Rolfen a Private Message
I den prisklassen så är Philips SBCHP890 en höjdare. Tidningen Hifi & Musik har hyllat dom ett flertal gånger och då kostade dom 900:- numera går dom att få tag på för 550:- hos tex http://www.netonnet.se Jag har ett par och jag tycker dom är riktigt bra för sitt pris, dom är väldigt bekväma men dom är inte speciellt svala. Naturligtvis skall du inte lita blint på varken mig eller Hifi & Musik men då bör i alla fall prova Philips lurarna.

---[Mina prylar]---
Go to Top of Page

dumbo
Member

117 Posts

Posted - 2004/05/05 :  15:41:00  Show Profile Send dumbo a Private Message
Fast HP890 är väl inte slutna, eller har jag missat något?
Go to Top of Page

Rolfen
100.000-klubben

383 Posts

Posted - 2004/05/05 :  16:13:49  Show Profile  Visit Rolfen's Homepage Send Rolfen a Private Message
Det kan du nog ha rätt i dumbo. Dom är nog halvslutna, dom dämpar ljud utifrån rätt bra och det låter inte speciellt mycket utanför men dom är inte helt slutna. Sorry!

---[Mina prylar]---
Go to Top of Page

dumbo
Member

117 Posts

Posted - 2004/05/05 :  16:49:39  Show Profile Send dumbo a Private Message
Jag har fått för mig att de är öppna, precis som HD600 osv, men jag kan ha fel förstås. Det har hänt förr. :-) Men om de ju är halvöppna så får jag väl säga att jag tycker att det är en rätt bra kompromiss mellan "luftighet" och att skärma av ljud. Helt slutna tycker jag låter lite väl "instängt".
Fast Io kanske vill klargöra om han menade lurar som täcker öronen eller slutna. Många säger slutna och menar sådana som täcker öronen. Isf är ju inte HP890 alls dumma. Jag har visserligen inte gjort några ingående lyssningar precis, men det jag hört har låtit rätt trevligt i mina öron, särskilt sett till priset.
Go to Top of Page

Io
Member

473 Posts

Posted - 2004/05/05 :  21:37:34  Show Profile Send Io a Private Message
Jag frågar för en kompis räkning - hon sitter i ett öppet landskap och vill kunna skärma av sig från andras prat när hon lyssnar på musik. D v s en lur som isolerar akustiskt.

Io

  • Simply Black Magic & Cantus, Miyajima Shilabe, Stevens & Billington TX103, Audion Premiere 2

  • Pioneer 668, PC, Chord Qutest

  • Bladelius Saga MkII

  • Audion Silvernight MkII alt. Bladelius Mode

  • Tannoy Arden

  • Supra Sword & LoRad

Go to Top of Page

Hatoil
Member

1102 Posts

Posted - 2004/05/05 :  23:01:04  Show Profile  Visit Hatoil's Homepage Send Hatoil a Private Message
Jag gillar Sennheiser HD200 (vita lurar). Har ett par hemma och ett på jobbet, just för att få vara ifred. Mycket bra ljud, men har bara testat dem på datorer. Känner mig aldrig svettig i dem heller.

Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se
Go to Top of Page

Andreas A
Member

407 Posts

Posted - 2004/05/13 :  16:49:18  Show Profile Send Andreas A a Private Message
Håller med Rolfen Philips SBCHP890 är nog bra prisvärda hörlurar!
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/05/13 :  18:14:58  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Jag har också Philips SBCHP890 och är mycket nöjd, men de passar som sagt inte i det här fallet.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000