Kwakklockan förbättrar bara vågformen från klockan enligt vad jag fått talat om för mig. Jag har byggt version 5 av den och den spelaren lät något bättre. Det finns ju andra klockor som sagt var. Clock 3 backar jag för. Hur pass mycket bättre är clock 3 jämfört med 2 och 1? Sen finns väl Guido Tents klockor också, schema bör gå att hitta.
Jag har läst ganska mycket på de olika forumen och det verkar vara stor skillnad på klockorna. Hur de låter (inte låter) och passar olika spelare är individuellt. LC clock 3 verkar mycket bra och skiljer sig HELT från 1an och 2an. TENTs klocka har ett specialdesignat oscillatorchip med mindre toleranser än LC audios.
Kwaks klocka får mycket beröm och liknar LC clock 2, men verkar ha lite bättre spänningsförsörjning.
Det är svårt att hitta schema på TENT klockan vilket är synd. Tent gör reklam för sin klocka under diy, men visar tyvärr inget shema.. En eloge till LC Audio och Kwack i de fallen.
Innovare necesse est. Det är ännu häftigare utan baffel.
Lutar lite åt Tentchippet faktiskt... plockar strömmen från CD spelaren (uppdaterad nätdel förstås).
Många spelare har gått sönder enligt Clausen då spelaren satts i standby mode och klockan sprutat ut pulser.. Nya clock3 från LC audio löser det med en mutingfunktion på klockkortet vilket är smart. /esl
Innovare necesse est. Det är ännu häftigare utan baffel.