HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 små stativare för litet rum
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fyhr
Member

236 Posts

Posted - 2004/05/04 :  21:50:11  Show Profile Send Fyhr a Private Message
Jag är på span efter ett par hyfsat små stativare resten av systemet består av Arcam CD72 Sugden Au41pre och A21a på 2x20w, krav, absolut max 10.000 nytt eller beg, inte allt för trögdrivna pga effekten, men behöver inte prestera någon speciellt hög volym. Jag blev väldigt imponerad av Dynaudio Audience, men fick den uppfattningen att de kräver mycket effekt för att komma till sin rätt, JM Lab Cobalt kunde nog passa profilen också, vad mer bör jag kolla in?

mvh Pontus

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/05/04 :  22:26:04  Show Profile Send FBK a Private Message
Det finns hur många allternativ som helst,det absolut intressantaste och billigaste tycker jag är Quad 12L Pr.5000kr. Dessa säljs mycket billigt här i Sverige och i Engelsk press så har de bla spöat Dynaudio 52 Pr.7900kr. Har inte läst en enda test där de inte blir hyllade. Har du möjlighet så bör du lyssna på dessa i alla fall.

Och jag var nyligen och lyssnade på JMLad Cobalt 816S och Elektra 906. Och jag är inte positivt instäld till Cobalten som verkligen var mycket ljus och farligt nära det vassa hela tiden oberoende vilken musik som spelades. Har svårt att tänka mig att det inte finns bättre allternativ om man vill ha en ljus grund klang.
Men smaken är som baken........

Mvh

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2004/05/04 :  22:44:19  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Kan inte hålla fingrarna borta från tangenterna eftersom jag går i samma tankar själv.

Detta är ett av favoritämnena här på HiFiForum och jag föreslår att du tar en titt på den här tråden:

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=28596

mvh/ Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

robban
Audio Concept

491 Posts

Posted - 2004/05/04 :  22:55:52  Show Profile  Visit robban's Homepage Send robban a Private Message
Hej Pontus,

lyssna gärna till Intelligent Sound IS-6 eller Pen Audio Rebel2. Intressanta alternativ inom ramen för din budget.

Kontakta www.hiend.se

mvh, robert

  Ansvarar för distribution och försäljning av HIFI produkter via,
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/05/04 :  23:02:42  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Totem, definitivt Totem!

Dreamcatcher finns inom den budgeten med god marginal även Mite. Finns en Rainmaker straxöver. Försök lyssna någon av dem, finns nog att lyssna hos Hifiart (www.hifiart.se)


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Fyhr
Member

236 Posts

Posted - 2004/05/05 :  18:13:04  Show Profile Send Fyhr a Private Message
Quad'arna låter klart spännande, de borde finnas på hifiskåne i malmö tycker jag, de har ju en del quad där.
tack för länken Jörgen G

Mangew, vet du om det finns någon totemåterförsäljare i skåne?
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/05/05 :  21:07:33  Show Profile Send FBK a Private Message
Modellen under 12L, heter 11L 3900kr och den ska också vara grym enligt tester.
Mvh

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

s60761
Member

312 Posts

Posted - 2004/05/06 :  08:24:40  Show Profile Send s60761 a Private Message
Lite effekt hmmm... Audiovector M1 super eller Epos stativare. Dessa kräver inte mycket kräm och är välljudliga.

Vid mer effekt skulle jag letat upp ett par Dynaudio Contour 1.1 eller nya 52se!!

- När argumenten tagit slut, skyll på rummet -
//Björn...
Go to Top of Page

torden
Starting Member

26 Posts

Posted - 2004/05/06 :  10:00:17  Show Profile Send torden a Private Message
JM Lab skulle nog passa som fisken i vanten till din elektronik. De är extremt prisvärda!
http://www2.blocket.se/view/2511250.htm?l=0&c=1&city=0
Go to Top of Page

KennethS
Member

1178 Posts

Posted - 2004/05/06 :  14:31:57  Show Profile Send KennethS a Private Message
Håller definitivt med om Audiovector M1Super, låter mycket bra även med mindre förstärkare. Drev dom sjukt bra med Copland CTA 501 rörförstärkare som gav 2x35w.

Trött på folk utan vett
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2004/05/06 :  15:01:14  Show Profile Send yalpa a Private Message
Är du missnöjd med ljudkvalitén i dina nuvarande högtalare eller varför ska du byta?

Man behöver inte alls ha stativare i små rum, det funkar bra med feta golvare också. Du måste först provlyssna för att höra hur det låter innan du byter. Jag bor själv i ett ganska litet studentrum, men väggarna läcker bas så otroligt, att ett par Kappa 9 hade låtit tunna, förutom just vid resonansfrekvensen i sweetspot. Sen att grannen två rum bort skulle dö av djupbas, det är inte mitt problem. Tänk på alla fester då det är roligt att kunna kräma på lite!
Go to Top of Page

Fyhr
Member

236 Posts

Posted - 2004/05/06 :  21:37:28  Show Profile Send Fyhr a Private Message
yalpa, det är inte så att jag är missnöjd, snarare ute efter uppgradering, som alltid? :D
vad gäller krämande på fester så har min rumskamrat ett par rogers LS3/5a som säkert går att kräma med.. han har ju kraftigare förstärkare än mig :)

jmlabbarna ska provlyssnas också!
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/05/06 :  22:53:49  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
quote:
Mangew, vet du om det finns någon totemåterförsäljare i skåne?


Fyhr: Vet faktiskt inte, ring Hifi art och snacka med dem. Vet ej var MartinH har tagit vägen men han har hängt här tidigare(Hifiart tillkopplad).


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/05/06 22:54:19
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/05/07 :  09:54:23  Show Profile Send MartinH a Private Message
Mangew, jag finns här oroa dig inte.*L*

Idag finns ingen representant för Totem i Skåne än tyvärr, men det är snart på väg med nått i Göteborg och vi har diskutioner med butiker i skåne likså...

Men Totems mindre modeller fungerar bra i mindre rum och kan stå ganska nära bakväg utan att tappa för mycket i ljudkvalitet.

/Martin
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.7 sekunder. Snitz Forums 2000