HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Utan Fjärrkontroll................................
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/05/04 :  00:23:51  Show Profile Send mace a Private Message
............. Skulle vi säkert bara haft 2-4 Tv-kanaler idag Skulle cd-spelaren slagit som den till slut gjorde, om man hade fått gå fram till maskinen varje gång som man ville ändra ngt ?? precis som med den "antika skivspelaren"

Tänk vad skönt att slippa kanalsurfa och att lyssna på en HEL låt

Tänk vad tokiga tankar som far i huv'et när man inte kan somna

PS, En del på detta forum kanske inte vet hur det var att leva utan fjärr Det är knapt jag kommer ihåg det själv
Jag menar inte tanken att leva UTAN fjärr, Utan hur det var innan man ens kunde tänka tanken eftersom den(!) inte fans

Natti natt
M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/05/04 :  00:47:27  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Detta är väl en tråd för CH ?!

Kommer ihåg när polarens Farsa kom hem med deras första VIDEO med SLADDfjärr... Snacka impad man var!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/05/04 :  00:50:07  Show Profile Send mace a Private Message
Vad är CH ??

Tråden lever väl i den yttersta kanten av ämmnet "HiFI"

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.

Mr 500!
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/05/04 :  00:51:12  Show Profile Send sampix a Private Message
quote:
Kommer ihåg när polarens Farsa kom hem med deras första VIDEO med SLADDfjärr... Snacka impad man var!

Det var tider det! Och det allra roligaste med sladdfjärren var att kabeln var ca 2 meter lång, så man var ändå tvungen att röra på benen var gång man skulle spola framåt etc

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/05/04 :  01:02:00  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Denna sladd var LÄTT 5 meter lång... En riktigt LYX video!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

sampix
100.000-klubben

1808 Posts

Posted - 2004/05/04 :  01:04:13  Show Profile Send sampix a Private Message
Mina föräldrar köpte alltså snikvarianten åt mig

kabelskitsnackare

Go to Top of Page

aplodon
Member

267 Posts

Posted - 2004/05/04 :  01:12:48  Show Profile Send aplodon a Private Message
Har bara haft fjärrkontroll i ett år. Ny förstärkare och Cd-spelare - två fjärrar på en gång. Ett oerhört steg! Hade klarat mig utan i över 40 år.

När fjärren kom var den egentligen helt onödig för de flesta. Två TV-kanaler, inte mycket att zappa för! Fjärr till stereon var ett obekant fenomen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000