HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilka här äger ngt från Ino Audio ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Sanny_X
Member

181 Posts

Posted - 2004/04/30 :  18:09:05  Show Profile Send Sanny_X a Private Message
Blev lite inspirerad av en annan tråd, gissa vilken?

Skulle vara kul att höra era erfarenheter, om ni har kvar grejerna eller sålt dem o.s.v.

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2004/04/30 :  18:46:45  Show Profile Send David A a Private Message
Köpte först ett par W104 basar.... Ersatte Velodyne HGS-12. Och vilken ersättning då! Numer har jag 4 par.
Köpte ett par Pip, dom blir definitivt kvar. För sådana pengar som dom kostar respektive presterar finns ingen anledning att sälja tror jag.
Go to Top of Page

hifirocker
Member

1303 Posts

Posted - 2004/04/30 :  23:03:13  Show Profile  Visit hifirocker's Homepage Send hifirocker a Private Message
Sanny X:

släng upp samma tråd på www.faktiskt.se så tror jag du får fler svar.
Det verkar inte vara så många som hört Ino Audios högtalare på hififorum (om man jämför med många andra högtalartillverkare).

Själv är jag grymt nyfiken på Öhmans produkter också, ska bege mig till Stockholm i sommar, då får man förhoppningsvis möjligheter att höra på musik med Ino Audio prylar.
Go to Top of Page

Woland
Member

143 Posts

Posted - 2004/04/30 :  23:16:13  Show Profile Send Woland a Private Message
OT!

//Zalve

Edited by - Zalve on 2004/04/30 23:50:27
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/04/30 :  23:21:24  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Woland: Är det så illa

Grejen med Ino är ju att de är så mystiskt och hemliga att man vet ju inget om dem. Ingen produktinformation, inga priser, inga bilder existerar ju knappt. Det verkar inte gå att få tag i annat än om man bor i hududstan eller dess närhet, samt kan man tydligen inte köpa vad man vill från sortimentet. Man måste äga något från sortimentet för att få köpa en del av produkterna.

*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/04/30 :  23:44:15  Show Profile Send matså a Private Message
Woland, skulle inte Mickael Bladieus apparater vara riktiga grejor?Vi har diskuterat mycket Pioneer, Krell, Coltrane osv. Är inte detta riktiga grejor???

Ino audio är säkert riktiga grejor, men att säga att det andra inte är det...

Min fotosida på flickr

Edited by - matså on 2004/04/30 23:45:20
Go to Top of Page

David A
Baseball Fury

1341 Posts

Posted - 2004/05/01 :  00:21:00  Show Profile Send David A a Private Message
mangew: Att man måste äga något från sortimentet för att få köpa något stämmer inte riktigt. Den enda reservationen verkar gälla hans basmoduler. Däremot kan det vara en hel del väntetid på hans färdigbyggda system. Hemsida finns inte. Man kan dock få modell och prislista om man mailar till inoaudio@hotmail.com
Go to Top of Page

AmericanTabloid
Starting Member

36 Posts

Posted - 2004/05/01 :  08:25:11  Show Profile Send AmericanTabloid a Private Message
Äger ett par Ino Audio PiP...har ägt Ino Audio pi60s med basstöd bs60 samt elektroniska delningsfiltret cr8s. Var tyvärr tvungen att sälja de dyrare högtalarna för att få loss lite pengar.

Målet nu är att spara till i28 eller i56 tillsammans med x-6 eller y-4. Har en tendens att vilja lyssna alldeles på tok för högt!!!

Edited by - AmericanTabloid on 2004/05/01 08:26:03
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2004/05/01 :  20:35:07  Show Profile Send John a Private Message
Men hörru, amerikanska blaskan, du måste ha ett ruggans stort rum för att behöva basstöd till pi60S! Blev själv våldsamt impad över basfärdigheterna hos pi60S (och piP!) utan att nåt stöd var inkopplat (annat än rummet).

/en john som är lite sugen...

Hörlursfrilla!
Go to Top of Page

AmericanTabloid
Starting Member

36 Posts

Posted - 2004/05/02 :  11:36:01  Show Profile Send AmericanTabloid a Private Message
Hmm,ja...det jag vill åt med flera baselement är att det är lättare att få en jämn tonkurva i basen, dvs mindre toppar och dippar.

Det är väldigt lätt att spela högt med pi60s eftersom den har så pass liten distorsion och det gör att man märker inte hur högt man spelar, vilket kan vara väldigt högt.

mvh
at
Go to Top of Page

Sanny_X
Member

181 Posts

Posted - 2004/05/03 :  18:16:39  Show Profile Send Sanny_X a Private Message
AmericanTabloid:

Drivs inte pi60s och basstöden av samma förstärkare via en passiv burk?

Vilken/vilka försärkare drev Du Dina Ino med?

mvh
Sanny_X
Go to Top of Page

AmericanTabloid
Starting Member

36 Posts

Posted - 2004/05/03 :  18:50:18  Show Profile Send AmericanTabloid a Private Message
Hallo!!!

Använder man pi60s + bs60 som det är tänkte så använder man sig av en passiv kontrollbox mellan försteg och slutsteg.

Jag använde mig av ett elektroniskt delningsfilter, Ino cr8s mellan försteg och de två slutsteg. Ett Nad 208 drev pi60s och ett Yamaha drev basmodulerna.

mvh
at

Edited by - AmericanTabloid on 2004/05/03 18:51:35
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000