HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilka här äger ngt från Bang&Olufsen ??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Style
Member

69 Posts

Posted - 2004/04/29 :  19:44:11  Show Profile Send Style a Private Message
Har en del
BV3 - en riktigt bra 32" WS
BV1 - en riktigt bra sovrums TV
Kontrollerkort för DVD och STB så att bägge TVna kan styra dessa maskiner
Beocom 6000 telefon med inbyggd fjärr som kan sänka volymen (det är en riktigt bra och cool finess)
BeolinkPC2 så att jag styra min MP3 server från sovrumsTVn och lyssna på musik (och ja, ljudet i BV1 är fullt tillräckligt bra för MP3, lite hängmattekaraktär men helt OK)
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/04/29 :  20:08:57  Show Profile Send marbrink a Private Message
martinsson: Det var så lite så. =) Själv är jag väldigt sugen på Beolab 3! Men de är ju inte billiga direkt..=(
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2004/04/30 :  11:45:48  Show Profile Send edison a Private Message
Martinsson:
Kul att nån kommer ihåg dom!
Hade ett par av den större modellen (den d´appolito-konfigurerade, med 2st 4 eller 5"are + diskanten) hemma några veckor i slutet av 80-talet.Det var den passiva modellen, som lät mkt bra men jag hade tyvärr inte peng nog att investera...snyft.

B&O i min ägo:
Receiver Beomaster 6000
Kassettdäck Beocord 8004HX
Skivspelare Beogram 6002 + MMC2 pickupen.Liknar tidigare nämnda 8002, men med remdrift istället för tangemtialdriften på 8002´an.
Receiver Beomaster 1000, lånad på långtid till en av systrarna...
Beovision 7702, mono 22" Text-Tv.18 år och funkar mkt bra ännu, men står i träda då jag hittade en 33" TV för en tusing som är den som används.
Har också ägt en Beocord 82.2 VHS-spelare som dock är skrotad efter lång och trogen tjänst.

Slutligen min superba Beocom-telefon.Den urspungliga modellen som "bara" heter "Beocom", från 1986.
Kanonljud, och ännu bättre blir det om man pratar med nån som har samma modell i andra änden!
Då kan man nsästan tala om en "hifi-kick" i det lilla formatet!
Beogrammen och Beocomen ;-) är de prylar jag genom åren använt mest; kassettdäck & Beomaster 6000 är aningen defekta och Beogrammen ligger i kartong efter flytt...och har av nån anledning fått sällskap i hemmet av Thorens 166II, som ännu inte är uppställd och "i spel" på allvar...

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.

Edited by - edison on 2004/04/30 11:50:04
Go to Top of Page

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2004/04/30 :  14:48:51  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
Jag har oxå lite av varge:
Icepower moduler (precis ihoppbygd)
TV mx4500
Reciver: Beomaster 3000 (uunderbar design, synd att den inte låter så bra)
CD: Beogram cd x
Hadde ett par högtalare beo penta men gav dem till syrran och gav plats åt nånting som lät betydligt bättre:D

Det som är bäst är helt klart icepower!!! mumma

-you don't know what you got until it's gone-

Hemma hos Peter
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/05/05 :  09:53:07  Show Profile Send mace a Private Message
Style har PM

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Wilderwein
Member

534 Posts

Posted - 2004/05/05 :  15:25:19  Show Profile Send Wilderwein a Private Message
Hej Martinsson!
Nja faktum var att de hette beolab (den passiva varianten hette beovox) 3000 och 5000 innan de tog bort 5000 ur sortimentet och uppgraderade den lilla till beolab 4500.
Där har vi den lilla rättelsen som egentligen inte har någon större vikt.. men kan vara bra att veta om man ska leta på beg. marknaden.

Min far har ett par 4500 och visst är de coola...
Det var allt för mig...
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000