HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Häva köp efter mer än 30 dagar.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mathias_J
Member

214 Posts

Posted - 2004/04/25 :  13:14:08  Show Profile Send Mathias_J a Private Message
Känner mig så himla lurad av Siba, som prackat på mig 6-kanals, efter övertalning om hur bra det var, när vad jag ville ha var 2-kanal.

Funderar därför på att häva köpet, vad tror ni om det? Kommer det gå igenom?

När jag ändå är i farten, hur är Cantons LE-109?


Tack på förhand.

Edited by - Mathias_J on 2004/04/25 13:18:27

patrikf
Avstängd på egen begäran

630 Posts

Posted - 2004/04/25 :  13:51:57  Show Profile Send patrikf a Private Message
Hehe, spelar det nån roll vad vi tror? Hör med siba.
Go to Top of Page

Mathias_J
Member

214 Posts

Posted - 2004/04/25 :  13:54:51  Show Profile Send Mathias_J a Private Message
Precis vad jag tänkte, ska göra det också. Men, vad jag undrade var om någon har erfarenhet av att häva köp, och hur det brukar vara.
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/04/25 :  14:02:32  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Vad jag tänker på, tog det mer än 30 dagar att inse att det inte var vad du ville ha?

Över 30-dagars gränsen kan jag bara önska dig lycka till, On Off hade jag inget problem att lämna tillbaka en dator efter 20 dar.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

Mathias_J
Member

214 Posts

Posted - 2004/04/25 :  15:38:17  Show Profile Send Mathias_J a Private Message
Jo, jag vet, det låter konstigt. 30 dagar...men så är det.
Go to Top of Page

dajo
Member

253 Posts

Posted - 2004/04/25 :  16:41:27  Show Profile  Visit dajo's Homepage Send dajo a Private Message
Du kan nog glömma att "häva" köpet så länge som det inte är fel på varan och SIBA inte lagar felet.

Öppet köp har du i 30 dagar och från och med 31:a dagen går det inte längre att lämna tillbaka förstärkaren.

Prova att sälja den begagnat för 80% av nypriset istället.

Lär dig av misstagen och gå till en Hi-Fi handlare nästa gång så är chansen större att du får någotning som passar dig och inte vad som råkar finnas i SIBAS lager för tillfället.

Min anläggning hittar ni här:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=23471

Bästa webbhotellet http://resurser.net
Go to Top of Page

Mathias_J
Member

214 Posts

Posted - 2004/04/25 :  16:48:31  Show Profile Send Mathias_J a Private Message
dajo: Hade jag bara haft pengar hade jag sålt och köpt nya, bättre grejer



Och ja, jag har lärt mig -.-
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2004/04/25 :  18:34:57  Show Profile Send bjarne a Private Message
ang LE 109 så tror jag att du kan fiska upp massor av lyssningsintryck på prisjakts forum där LE vekar vara ha varit mycket populär. I korthet, har aldrig ägt några själv, är det en väldigt kompetent allroundburk med rejäl baskapacitet. Lite återhållet mellanregister, men väl utsträckt diskant. Spelar ganska luftigt/öppet. Ett jätteintressant alternativ i 5kkr-klassen, vilket jag tror du kan pressa de flesta fysiska handlare till, eftersom det varit standardpris på nätet länge.
Förslag på jämförlseobjekt: Dali 5005/6006, JPW 204, B&W DM309, Monitor Audio Bronze B4, Wharfedale Emerald 97 och Chario syntar 100T (dom flesta tror jag ligger på ca 5-6kkr). Har inte lyssnat på dessa bredvid varandra, men jag, som mångårig cantonist, hade i detta ällskap gott kunnat tänka mig 109:orna. Nya Infinity betaserien verkar ju fått ett gott mottagande också, men den har jag inte hört (synd att den ska va så ful...)
Go to Top of Page

qsecofr
Member

615 Posts

Posted - 2004/04/25 :  21:35:30  Show Profile Send qsecofr a Private Message
Byckeln är inte dagarna utan att du ínte har använt den. man kan inte slänga orginal embalaget och "låna" en apparat.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000