HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vart köper man DVD-Audio skivor?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

crion
Member

503 Posts

Posted - 2004/04/24 :  10:54:37  Show Profile Send crion a Private Message
Ja, nu börjar det så sakta röra sig på DVD-Audio marknaden, DVD-Audio försäljningen är fem gånger högre än SACD försäljningen http://www.highfidelityreview.com/news/news.asp?newsnumber=18483611 . Vart köper man DVD-Audio skivor i Stockholm och på nätet?

Jag tänkte kompilera en lista, vore kul om lite tips kom in. Ta gärna med priser.

DVD-Audio inköpsställen Stockholm
---------------------------------

Åhlens:
mikroskopiskt utbud typ Hammerfall, nåt annat..

Pause Ljud&Bild, Norrlandsgatan:
Ett par tiotal skivor. En del godingar såsom Elvis, Steely Dan, Missy Elliot..

NK:
0

MEGA:
40:tal skivor, the Corrs, Steely Dan, Staind, Emmy Lou Harris, Alice Cooper. 199-249kr

Buylando:
?


DVD Audio inköpsställen Internet
--------------------------------

www.discshop.se: 84 titlar, ca 180-230kr
www.ginza.se: 33 titlar ca 180-230kr
www.cdon.com: 179 titlar medelpris ca 206kr
www.dvdempire.com 83 titlar 15-16$
www.play.com 253 titlar ca 12-13£
www.dvdboxoffice.com 463 titlar 130-166kr (inkl frakt)

Edit: Lägger med online butiker också.

Edited by - crion on 2004/04/25 20:01:26

krippe
Member

292 Posts

Posted - 2004/04/24 :  12:05:25  Show Profile Send krippe a Private Message
Glöm inte nätbutikerna, Ginza och Cdon för att nämna några. Bättre priser, bättre utbud, snabb och bekväm leverans hem i brevlådan. Oslagbart enligt min mening. Har inte handlat skivor i butik på säkert över 5 år nu.
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/04/24 :  13:58:50  Show Profile Send Harman a Private Message
För mig är det bara Ginza och CDON som gäller oxå...

MVH

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2004/04/25 :  00:44:21  Show Profile Send eliot a Private Message
Jag köpte två SACD-skivor på Ginza men tycker att deras utbud är så dåligt att jag aldrig mer kommer att beställa från dom - då är cdon klart bättre. Många av de skivor jag vill ha och som jag ser på http://www.highfidelityreview.com/ finns emellertid inte i Sverige så jag får beställa från utlandet.
- Och det går säkert också snabbare. Både Ginza och cdon är mycket långsamma - man får först efter ett par dagar reda på att de inte har skivorna och sedan väntar man....jag väntar nu sedan över en vecka på skivor från cdon.com

Jag har tidigare ofta köpt vinylskivor från Vivante i England och då har jag haft skivorna efter 4 dagar - och så snabba är inte våra svenska affärer!!!!

Jag kanske skall tillägga att jag först nu börjar köpa SACD ocg DVD-Audio så jag letar just nu efter den bästa "kanalen".

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/04/25 :  01:48:18  Show Profile Send f95toli a Private Message
Såg just i nyhetssektionen på highfidelityreview något som nog bekräftar att SACD har fått problem: Britney Spears, R. Kelly och Pink kommer alla på DVD-A inom de närmsta två¨månaderna, att skivbolagen ger ut sådana "mainstream-pop"-artister som DVD-A betyder nog att de faktiskt tror på formatet.
Med 99% sannolikhet kommer det iofs vara utgåvor som även har DTS- spår men att marknadsförarna och ekonomerna gått med på att sätta ett DVD-A märke på skivan säger nog en del.



Go to Top of Page

dali
Member

322 Posts

Posted - 2004/04/25 :  09:56:34  Show Profile Send dali a Private Message
Törs man handla med kontokort så finns www.dvdboxoffice.com, gratis frakt till hela världen. Har både SACD och DVD-A. Stort utbud.

--- Den som jämför med något billigare kan ibland känna sig riktigt jävla rålurad ---
--- Har absolut ingen koppling till Dali högtalare ---

Edited by - dali on 2004/04/25 09:58:06
Go to Top of Page

Piggen
Member

676 Posts

Posted - 2004/04/25 :  13:15:56  Show Profile Send Piggen a Private Message
Prova på www.play.com, har också en del...

Indiana Jones är bara en blek kopia av Bröderna Dahl!
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2004/04/25 :  13:42:29  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Dom första DVD-A kommer som hybrider nu också! Med början Maj släpps de första. Här i Gbg finns inte heller något särskillt utbud. Jag brukar gå till Ålens och beställa de DVD-A jag vill ha, tar ca 3 - 4 veckor.

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

IcedEarth
Member

498 Posts

Posted - 2004/04/25 :  17:06:14  Show Profile Send IcedEarth a Private Message
www.dvdboxoffice.com

tror jag har en hög med DVD-audio om jag inte minns fel.

/rillo
Go to Top of Page

krippe
Member

292 Posts

Posted - 2004/04/25 :  17:59:40  Show Profile Send krippe a Private Message
"Jag köpte två SACD-skivor på Ginza men tycker att deras utbud är så dåligt att jag aldrig mer kommer att beställa från dom "

Aldrig ...inte ens om de får ett bättre utbud i framtiden
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/04/25 :  18:42:52  Show Profile Send Harman a Private Message
Min erfarenhet av CDON är att man får skivorna på ca en vecka, har aldrig haft några problem med dem...

Mvh

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

krippe
Member

292 Posts

Posted - 2004/04/25 :  19:18:49  Show Profile Send krippe a Private Message
Med tanke på det utbud Cdon har, tack vare att de kan beställa från underleverantörer i hela Europa (en gång beställde de t o m en skiva jag ville ha från Kanada), så tycker jag leveranstiderna på mellan 2-10 dagar är helt och hållet rimliga. Det finns väl knappast några fysiska butiker som är snabbare på att beställa hem? Samt att de också brukar bli avsevärt mycket dyrare med importen.
Go to Top of Page

crion
Member

503 Posts

Posted - 2004/04/25 :  20:00:24  Show Profile Send crion a Private Message
Jag blev väldigt impad av DVDBoxoffice utbud, jag har beställt mycket filmer därifrån utan några komplikationer alls. Det är en kanadensisk butik som även kan rapportera sina priser i svensk valuta. Det trevliga är att frakten ingår i priset worldwide!!

Man kan ofta beställa långt i förväg så dimper det ned i brevlådan när releasen kommer.
Go to Top of Page

VA333ES
Member

90 Posts

Posted - 2004/04/26 :  18:16:09  Show Profile Send VA333ES a Private Message
Jag brukar handla av http://www.swedisc.com och http://www.futureent.com eftersom det är utmärkta butiker.

DVD-A och SACD är idag format som man helst importerar för att få lägre pris och ett större utbud. Här i Malmö är ju inte sortimentet så imponerande tycker jag.

Stereon: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=67255

Edited by - VA333ES on 2004/04/26 18:17:02
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.78 sekunder. Snitz Forums 2000